Assemblage: סדרת יינות חדשה וכשרה לפסח של יקבי ברקן

סדרת איכות של בלנדים מקומיים, כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור. כמו שאר יינות היקב, גם הסדרה הזו כשרה לפסח בכשרויות המהודרות בד"צ חוג חתם סופר פתח תקווה ובד"צ בית יוסף (צרכנות פסח, שיווקי)

סדרת Assemblage החדשה של יקבי ברקן (צילום: יח"צ)

לקראת חג הפסח השיקו ב'יקבי ברקן' את סדרת יינות Assemblage לשנת הבציר 2013. הסדרה החדשה, כמו שאר יינות היקב, כשרה לפסח בכשרויות המהדורות של בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת ובד"ץ בית יוסף.

סדרת Assemblage היא סדרת איכות של בלנדים מקומיים כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור.

ריחן Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013

מקורו של יין זה במספר חלקות בגליל העליון: קברנה סוביניון משתי חלקות בקרבת עלמה, שגובהן 620 ו-640 מ', מרלו מחלקה צמודה למושב כרם בן זמרה, שגובהה 780 מ', סירה ופטי ורדו, משתי חלקות הצמודות גם הן למושב עלמה, בגובה 650 מ'. חלק מהחלקות על קרקע וולקנית בעוד שאחרות על אדמת טרה-רוסה הפרושה על מסלע גירי.

היין בעל גוף בינוני-מלא, ובעל טאנינים רכים. טעמי דובדבנים אדומים ושזיפים עטופים בחומציות מרעננת שמשווה סיומת פירותית ונעימה. ארומות מעודנות של עץ אלון איכותי משולבות בנגיעות ליקריץ הופכות יין זה למורכב, מאוזן ומוכן לשתייה.

איתן Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013

יין זה נקרא על שם "הר איתן", המהווה נקודת ציון בולטת בהרי ירושלים. בציר 2013, נבצר כולו בכרם קריית ענבים. היין מורכב מקברנה סוביניון (כ- 50%) וחלקים שווים של מרלו וסירה. החלקות השונות נבצרו בנפרד, כל חלקה במועדה, ויושנו בנפרד בחביות אלון במשך 12 חודשים. בשלב זה בוצעה עבודת הממסך והיין בוקבק, ללא זיכוך ולאחר סינון קל בלבד.

היין בעל גוף בינוני ומציג שלל פירות שחורים ואדומים, עטופים בחמיצות מאוזנת. שזיפים ודובדבנים ארוגים בנגיעות עץ אלון קלוי ותבלינים מתוקים מובילים לסיומת מתובלת וארוכה אשר משאירה טעם של עוד.

צפית Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013

בניגוד לאיתן וריחן המגיעים מאזורי גידול הידועים באיכותם- הרי ירושלים והגליל העליון, האזור השלישי, תל-צפית, הוא עדיין מעיין "קלף משוגע". אזור חם עם חוות כרמים ניסויית, בו היינו לרוב עסוקים יותר בלמידה מאשר ביצירה. אך עם כל שנה שעברה ועם כל גילוי נוסף החיבור לאזור התהדק. שכן, נראה שדווקא באזור זה אפשר להבין את הדיבורים על טרואר או המכלול הזה של אזור, זן, כורם, יינן וכו'.

באף היין מציג אופי כפרי, אדמתי, מלווה בארומות שזיפים מיובשים, תותים אדומים בשלים ונגיעות עשבי תיבול ים-תיכוניים. טאנינים עשירים ולעיסים, גוף מלא והרבה פרי אדום, מובילים לסיומת ארוכה ופירותית, מלווה ברמזים לעץ אלון איכותי, שוקולד ושלל תבלינים מתוקים כגון וניל, קינמון ואף אגוז מוסקט.

מחיר מומלץ לצרכן: כ-79 שקלים.

הסדרה החדשה משווקת בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר