פרסום ראשון

מי ימונה לראש מנהלת החרדים בצה"ל? קצין בכיר: "דרוש חרדי"

התפקיד הרגיש, החדש, של ראש הרשות צפוי ככל הנראה להימסר מחר לידי אחד מהשניים המתמודדים עליו: רס"ן יעקב ראשי ורס"ן אמיר וקנין - שמות מוכרים בתקופה האחרונה (חרדים)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בניסן תשע"ז | 04.04.17
חייל חרדי. אילוסטרציה (צילום: משרד הביטחון)

מחר (רביעי) תכריז וועדה בצה"ל על זהות ראש מנהלת החרדים בצבא. הוועדה אמורה היתה להחליט על מועמדה במועד מאוחר יותר, אך בשל מספר אילוצים הוחלט להקדים את ההכרזה על קביעת ראש הרשות.

בחודש האחרון הסתובבו בצה"ל שמות של כמה קצינים שלכאורה מתאימים לתפקיד. בין השמות שהוזכרו, ישנן דמויות המוכרות כבר לציבור החרדי בשנים האחרונות.

רס"ן אמיר וקנין (צילום: דובר צה"ל)

מדובר ברס"ן (רב סרן) יעקב ראשי, המכהן כיום בתפקיד הבכיר של רמ"ד (ראש מדור) בני ישיבות בבסיס קליטה ומיון תל השומר. שם נוסף שהוצע הוא של רס"ן אמיר ועקנין המכהן כיום כראש מדור שילוב חרדים בצה"ל, שני השמות נחשבים למועמדים רציניים, וככל הנראה אחד מהם יזכה בתפקיד הנחשק.

יצויין, כי תפקיד זה של ראש המנהלת הינו חדש, עד כה לא היה תקן שכזה בצה"ל, ומכאן בין היתר ההתמודדות המסקרנת למשרה רגישה זו - בעיקר על רקע מאבקם של קיצונים חרדים בנושאי משרות שכאלו וסוגיית התייצבותם של רוב בני הישיבות בלשכות הגיוס.

רס"ן יעקב ראשי (צילום: עוזי ברק)

קצינים בכירים במילואים הביעו תרעומת על זהות המועמדים, שאינם באים ממסגרת חרדית, ולטענתם אינם מכירים טוב את החברה החרדית. "קיימים ניואנסים שקשה להסביר למי שלא בא מבפנים", אומר אחד מהם ל"כיכר השבת".

גורמים בכירים בצה"ל המקורבים לוועדה אומרים ל"כיכר השבת", כי לתפקיד הוצעו שמות נוספים, אף של קצינים בכירים שעזבו את הצבא ועסקו בעבר בתחום גיוס החרדים לצה"ל, וכי כל השמות נבדקו בקפידה.

יצויין, כי תחילה הסתמנה הכרזה קרובה כבר הערב, אך בהמשך נודע כי ההכרעה על זהות ראש המנהלת תתפרסם כאמור מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר