"תפקיד מורכב מאוד"

צה"ל הכריע: זה הצלף הטוב ביותר בישראל. צפו

זמן רב נלחמים ביחידות המיוחדות בצה"ל על תארים המגדירים את יכולותיהם בלחימה מיוחדת. אצל הצלפים קיים תואר "הצלף הטוב ביותר", ובצה"ל הכריעו לאחרונה לגבי הזוכה בתואר. צפו בתרגיל המושקע (צבא)

סמל ע' בפעולה (צילום: דובר צה"ל )

מאבק יוקרה ניטש בחודשים האחרונים בין היחידות המובחרות בצה"ל על תואר "היחידה מספר 1". בשבוע שעבר, זכתה בתואר חטיבת הקומנדו "עוז", שנה וחצי בלבד לאחר הקמתה.

לוחמי החטיבה סיימו את 'בוחן הפלגה' הכולל שלושה ימים מפרכים של אימונים ודימוי לוחמה. את התואר לקחה 'עוז' מידי יחידת 'אגוז' שזכתה בו פעמיים ברציפות. את התואר הצלף הטוב ביותר קטף סמל ע' מיחידת דובדבן.

את חטיבת הקומנדו היבשתי הקימו בצה"ל בעקבות הוראתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט לאגד את ארבעת היחידות המיוחדות בזרוע היבשה - אגוז מחטיבת גולני, רימון של גבעתי, והיחידות מגלן ודובדבן שאוגדו תחת חטיבת הצנחנים.

את הבוחן ערכו היחידות בשטחי אימונים המדמים מעבר מהיר בין מתארים שונים של לחימה, המדמים לחימה באזור העזתי ומעבר ללחימה באזור הצפון אל מול לוחמי חיזבאללה, הלוחמים התאמנו בשטחים בנויים וסבוכים.

בצה"ל מציינים בסיפוק את עבודת הצוות בין היחידות, ולמרות התחרותיות כל אחת מהן תרמה למהלך המשותף את הידע הייחודי לה. לדוגמה, יחידת דובדבן המתמחה בלוחמה בשטח בנוי נתנה דגשים ליתר הלוחמים וכך כל יחידה השלימה את חברתה.

בתום ימי הבוחן ניתן התואר הצלף הטוב ביותר לסמל ע', הלוחם החל את שירותו בקומנדו הימי, שייטת 13, ומשם עבר ליחידת המסתערבים של פיקוד המרכז. עם בחירתו אמר הלוחם: "המטרה שלנו לפגוע בכדור הראשון, תוך 10 שניות שחררתי את הכדור הראשון לעבר מטרת דמות במרחק של 800 מטרים, ופגעתי".

את הירי ביצעו הלוחמים עם רובה הצלפים האס אר-25, שמזכיר בצורתו את רובה הסער האם-16, רק ארוך יותר ובמשקל של 5.5 ק"ג, כולל כוונת יום שמגדילה פי 10 לצד כוונת לילה שמגדילה פי 6.

"תפקיד הצלף מורכב מאד" אומר ע' "אתה נדרש להפגין קור רוח ונינוחות אסור להתרגש ולהזיז את הגוף", אומר ע'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר