ושננתם לבניך:

הספר שמרן שר התורה ביקש עבור ניניו

לאחר שנים של ניסיון בהקניית הקריאה לאלפי ילדים בגנים, החליט הרב משה טאובר לשלב את התובנות שצבר בספר מיוחד שנועד להקל על מלאכת לימוד הקריאה שיכולה להיות לא-פשוטה בכלל. הספר שזכה לברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, החל לצבור תאוצה במגזר. האם נמצאה הדרך לפתוח את שערי הקריאה גם עבור הילדים שמתקשים? (חרדים, שיווקי)

"ספר המקרא" ללימוד הוראת הקריאה. צילום: יחצ (מרן שר התורה מעיין בספר ומברך להצלחה. צילום: יחצ)

לאחר שראה במו עיניו את הקשיים שחווים התלמידים, וההבנה שמאחורי נשירה מהלימודים עומדת בעיית הקריאה, החליט הרב טאובר לגשת בעצמו ללבו של העניין ולרדת לשורשם של הדברים: "כמו שבשנים האחרונות פורסמו מהדורות חדשות ומאירות עיניים לש"ס ולשולחן ערוך, כך גם בכל הקשור לקריאה, יש צורך לחדש ולהביא בפני הילדים חומרים ישנים בכלי חדש", אומר הרב טאובר בראיון לעיתון המבשר.

חלומו של הרב משה טאובר לבוא לעזרת הילדים התגבש לכדי "ספר המקרא" שאת המהדורה הראשונה שלו כבר הוציא לפני 11 שנים בהיותו בן 25. הספר מלווה את הילד מהחלאקה דרך לימוד האותיות וכל כללי הקריאה עד עלותו לכיתה א'.

לפתוח את שערי הקריאה

המשימה הקשה נערכה בקפדנות מתוך הכרות פנימית עם עולם הדרכת לימוד הקריאה. הרב טאובר, 36, מלמד ומפקח קריאה כבר 15 שנה ובעל תעודת הוראה לגיל הרך ממשרד החינוך. מהלך הלימוד בספר בנוי לפי סדר מדורג ומקצועי תוך שימוש בציורים שקולעים למטרה החינוכית והדידקטית כאחת.

דוגמא מתוך "ספר המקרא". הקפדה על הדרכה נכונה. צילום: יחצ

"ספר המקרא" מחולק לפרקים שעוסקים בהוראות השונות של הקריאה, כאשר לפני כל פרק ישנה הקדמה על תוכן הפרק, משמעותו ואופן הדרכת התלמיד. כך ההורה או המלמד יכולים להשתמש בכלים שהספר נותן להם בצורה פשוטה ונוחה.

המילים שבאמצעותן לומד הילד לקרוא נלקחו אך ורק מהתנ"ך, ובחירת מאגר המילים נעשתה לאחר מחקר יסודי כדי להציג בפני התלמיד את המילים שיסייעו לו באופן הטוב ביותר להתקדמות בהליך הקריאה.

איורים צבעוניים כדי לגרות את מוח הילד ולהגיע לליבו. "ספר המקרא". צילום: יחצ

ציורים מיוחדים ומחושבים

החידוש הגדול בספר הנם הסיפורים המלווים בציורים צבעוניים שמשמשים כתומכי זיכרון לתנועות. העיצוב החדשני של הספר מושך את תשומת לבו של הילד אך בו זמנית לא מסיח את דעתו מהלימוד, לגרות את מוחו של הילד כדי לקלוט את יסודות הקריאה . בכל איור וציור הושקע תכנון מחושב כדי להשיג את התוצאה הטובה והנכונה ביותר.

בספר מצויים גם תרגילים מיוחדים להתמודדות עם כל סוגי הקושי שמתגלים במהלך לימוד הקריאה והמעבר משלב לשלב.

שיטת הלימוד בספר משלבת בין "השיטה המסורתית", כפי שלמדנו בחיידרים, יחד עם הוספת אלמנטים מקצועיים וחדשים כדי להקל על הילדים במלאכת לימוד הקריאה. הספר מותאם לכל העדות והמבטאים, ולכן מתאים לכלל הזרמים, ליטאים, חסידים ועדות המזרח.

בעקבות הספר, מקווה הרב משה טאובר לפתוח את שערי הקריאה בפני כל הילדים גם אלו שמתקשים, ושהוא יהפוך לספר יסוד בהוראת הקריאה בכל מוסדות החינוך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר