עבר הדרכה

השב"כ: נעצר פעיל חמאס שתכנן פיגועים

שירות הביטחון הכללי חשף כי עצר מחבל שעבר הדרכה על ידי החמאס בטורקיה כדי לבצע פיגועים בתחומי ישראל ולגייס פעילים נוספים לארגון בתוך תחומי ישראל (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם צה"ל, נעצר לפני כחודש מאלק נזאר יוסף קזמאר, יליד 94', במוצאו מחר אבו סלמאן/קלקיליה, פעיל חמאס אשר גויס על-ידי מפקדת החמאס בחו"ל והונחה לקדם פעילות טרור בשטחי מדינת ישראל.

בחקירתו בשב"כ התברר כי קזמאר, אשר התגורר בשנים האחרונות בקפריסין התורכית, גויס באוגוסט 2015 לשורות החמאס בעת שהותו בירדן. בינואר 2016 נשלח לאימון צבאי במחנה אימונים בסוריה, שם עבר אימוני ירי שונים והדרכות תיאורטיות על ייצור מטענים וחומרי נפץ.

בינואר 2017, זמן קצר טרם שובו של קזמאר לאיו"ש, נפגש באיסטנבול עם פעילי חמאס אשר הנחו אותו לפעול לגיוס פעילים לשורות החמאס, בשטחי מדינת ישראל.

קזמאר נעצר עם שובו לאיו"ש, טרם שהספיק לממש את הנחיית מפעיליו לגייס פעילים לחמאס בשטחי ישראל. במהלך חקירתו, הסגיר קזמאר תכני כרטיס זיכרון שקיבל ממפעיליו על אדמת תורכיה, אשר הוצפנו באמצעות תוכנת הצפנה. בתכנים אלו אותרו הנחיות ביטחוניות נרחבות ומידע אשר נועד לסייע למימוש משימותיו.

כנגד מאלק קזמאר הוגש ביום 30.03.2017 כתב אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות.

בשב"כ ציינו כי חקירה זו ממחישה את פעילות מפקדת החמאס בחו"ל, לרבות על אדמת תורכיה, בהנחייתו של ראש ״משרד הגדמ׳ע״ - צאלח ערורי. צמרת החמאס ממשיכה להסתייע בפעילים אשר שבים לאיו"ש לשם קידום פעילות טרור, בעוד בכיריה פועלים באין מפריע במדינות שונות בחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר