"בוודאות של 100 אחוז"

ליברמן קובע: "ההתקפה הכימית - הוראה ישירה של אסד"

שתי ההתקפות הכימיות הרצחניות בסוריה - "נעשו בהוראה ישירה ומתוכננת של נשיא סוריה", כך אומר שר הביטחון, שמסביר כי יש כאן אנשים קניבליים ולכן לא שייך שלום במזרח התיכון (חדשות)

שר הביטחון אביגור ליברמן, השבוע (צילום: Ariel Hermoni/Ministry of Defense)

המתקפה הכימית המזעזעת בסוריה נגד המורדים, שהרגה עשרות בני אדם, גברים, נשים וילדים וזעזעה את העולם, בוצעה בהוראה ישירה של נשיא סוריה בשאר אסד, כך אומר שר הביטחון אביגדור ליברמן.

בראיון ליוסי יהושוע ויובל קרני במוסף החג של "ידיעות אחרונות", אומר ליברמן כי "שתי ההתקפות הכימיות הרצחניות על אזרחים במחוז אידליב בסוריה ועל בית-החולים המקומי נעשו בהוראה ישירה ומתוכננת של נשיא סוריה, בשאר אסד באמצעות מטוסים סוריים", כך

"אני קובע את זה בוודאות של 100 אחוז", מוסיף שר הביטחון.

ליברמן אומר עוד כי "הדבר האכזרי ביותר הוא שאותם פצועים שפונו מאזור ההפגזה לבית-החולים, הותקפו פעם שנייה בנשק כימי בזמן שמטוסי הצבא הסורי הפגיזו את בית-החולים".

שר הביטחון נשאל האם רוסיה היתה מעורבת במתקפה והשיב: "לא יודעים. אנחנו כן יודעים שזו פעולה סורית של אסד מ-א' ועד ת'".

"התגובה של הקהילה הבינלאומית היא אפס. פשוט לא קיימת", מאשים ליברמן, "זה מחזיר אותי למסקנה שמדינת ישראל חייבת לסמוך רק על עצמה. אסד ניסה בעבר להשיג נשק גרעיני באמצעות צפון קוריאה, וגם האדונים האחרים באזור כמו חיזבאללה ונסראללה לא שונים ממנו".

"יש כאן אנשים שהם קניבליים. כששואלים אותי למה אין שלום במזרח התיכון זה כמו לשאול אם קניבל יכול להיות צמחוני. המלה שלום לא רלוונטית למזרח התיכון. אנחנו יכולים להגיע להסדרים מדיניים אבל לא לשלום", אומר שר הביטחון.

באשר לשאלה אם ישראל צריכה להגיב על הנעשה בסוריה, אמר ליברמן: "למה אנחנו צריכים להוציא את הערמונים מהאש? זו אחריות של הקהילה הבינלאומית. שהעולם ייקח אחריות ובמקום לדבר שגם יעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר