הוזלה משמעותית

רפורמה: חנייה בבתי חולים ב-20 שקל בלבד

משרד הבריאות גיבש רפורמה חדשה בנושא החנייה בבתי חולים שתסייע לאלו שמגיעים לבתי החולים לביקור ותוזיל משמעותית את הסכומים שנגבים בחניוני בתי החולים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ביקור בבתי חולים הוא חוויה לא פשוטה אליה מצטרף גם נושא התשלום הגבוה שנגבה בחניוני בתי החולים. רפורמה שגיבש משרד הבריאות קובעת כי מה־1 במאי יגבו מכם סכום של 20 שקל ליממה בלבד, במקום עד 60 שקל כיום.

טיוטה שהעביר אתמול משרד הבריאות לבתי־החולים בסוגיה זו, נחשפה ב'ידיעות אחרונות'. מהמסמך עולה עוד כי מטופלי דיאליזה וחולים אונקולוגיים, וכן מלוויהם - יהיו פטורים לגמרי מתשלום וכך גם הורים לילדים פגים, נכים עם תעודת נכה, בני משפחה של חייל מאושפז ורכבים ציבוריים (אמבולנסים ומוניות). מטופלים שמקבלים טיפול בבית־חולים של למעלה מחודש (כמו למשל אשפוז יום) יהיו גם הם פטורים מתשלום אם הם מגיעים לפחות פעמיים בשבוע.

הקלה נוספת נוגעת למאושפזים אשר מסיבה כלשהי מחנים את רכבם בחניית בית־החולים: לאחר 14 ימי אשפוז הם יהיו פטורים לגמרי מתשלום, במקום 30 יום כנהוג היום.

שר הבריאות יעקב ליצמן, הצליח לגייס ממשרד האוצר 25 מיליון שקל לשנה לטובת הרפורמה. הכספים יועברו לבתי־החולים בהתאם לגודלם. הרפורמה תתחיל בשלב ראשון בבתי־החולים הממשלתיים ולאחר מכן תתרחב. עם זאת, היא לא תכלול את בתי־החולים הפרטיים.

הנוהל החדש קובע כי חריגה מהמחיר החדש שנקבע תחייב אישור מהגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות. מנגד, אליה וקוץ בה, הרפורמה קובעת כי חניונים בבתי־חולים שגובים כיום פחות מ־20 שקל ביממה ייאלצו להעלות את המחיר ל־20 שקל.

התכנית העלתה חשש במשרד הבריאות כי נהגים שירצו לחנות בזול ינצלו את החניונים בבתי־החולים, גם אם אין בכוונתם לבקר איש. גורמים במשרד אומרים כי ייעשה כל מאמץ לגבש מנגנוני פיקוח שיוודאו כי החונים בבתי־החולים הם מטופלים בלבד או מבקריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר