התחממות בקוריאה

סיאול שיגרה טיל בליסטי בתגובה לירי הטיל מצפון קוריאה

התחממות בין צפון קוריאה לדרום: סיאול שיגרה הלילה טיל בליסטי במסגרת ניסוי כלים לטיל חדש שהיא מפתחת. במערב שבים ומגנים את ההתחמשות הגרעינית של פיוניאנג (בעולם)

טיל בליסטי, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

דרום קוריאה הודיעה היום (חמישי) כי ביצעה הלילה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי המסוגל להגיע לכל אזור בצפון קוריאה השכנה. גורמים בסיאול אומרים כי שיגור הטיל מהווה מסר לפיוניאנג העוסקת בימים אלה בפיתוח נשק גרעיני ומפרה את הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם.

הניסוי של הדרום בוצע יומיים לאחר שיגור טיל בליסטי לטווח בינוני ששוגר מצפון קוריאה, לכיוון הים במסגרת ניסוי כלים לטילים בליסטים לטווח בינוני.

סוכנות הידיעות יונהפ המשדרת בדרום קוריאה הביאה ראיון עם גורם מדיני בכיר שאמר: "ביצענו שיגור מוצלח של טיל מסוג "היאנמו" לטווח של עד 800 קילומטרים במתקן אימונים של הסוכנות לפיתוח ביטחוני".

על שיגור הטיל פיקח שר ההגנה האן מין-קו שגם בחן את יכולותיו של הטיל. על פי הודעה רשמית של משרד ההגנה הקוריאני הצבא עוסק בימים אלה בפיתוח טיל המסוגל לשאת חומר נפץ במשקל של 500 ק"ג והוא מפותח בהתאם להסכמים הביטחוניים שנחתמו מול ארה"ב.
יצוין כי במערב שבו וגינו את הניסוי שביצעה הצפון בטיל הבליסטי וכינו אותו התגרות ופרובוקציה מיותרת. בכיר אמריקני אמר כי: "צפון קוריאה בוחנת את המערב, נכון לעכשיו כל האפשרויות נמצאות על השולחן מבחינת ארצות הברית".

האימון הצבאי המשותף

גורמים ביטחוניים בארה"ב טענו אתמול (רביעי) כי הטיל ששיגרה צפון קוריאה הוא טיל סקאד המונע בדלק ולא טיל בליסטי, אך לדיווח זה אין סימוכים.

אפשר והזעם בצפון קוריאה הוא על רקע תרגיל צבאי משותף שנערך בין צבאות דרום קוריאה וארה"ב, במסגרתו התאמנו כוחות היבשה של שני הצבאות, התרגיל הוגדר כמשמעותי ורחב היקף במכלול האימונים שבוצעו בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר