יורה לכל הכיוונים

פינדרוס נגד 'הפלג': "השתוללות טרוריסטית של פרחחים"

מ"מ ראש העיר י-ם, יצחק פינדרוס, בראיון סוער ל"כיכר השבת", תוקף בחריפות את הפגנות 'הפלג' וקורא למשטרה לבצע את עבודתה • "לברקת חשוב המרתון, לי חשוב הקניות של אנשים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, איש 'דגל התורה', נחשב לפוליטיקאי - אולי מהבודדים - שאינו חושש לומר את דעתו ובקול רם. מצד אחד הוא מדבר עם איש 'הפלג הירושלמי' חיים אפשטיין - גם הוא סגן ראש עיר, אך מנגד הוא לא חושש לתקוף את 'הפלג' על ההפגנות, להגדיר את הפעילות שלהם כ"טרור", ולהכריז שאם יעבור בהפגנה שלהם הוא ירד מהרכב ויפנה את המפגינים - גם בכוח.

בראיון ל"כיכר השבת", פותח פינדרוס את כל הקלפים ואומר: "רוב הציבור, גם הדתי וגם החילוני, מודע לזה שהם לא הציבור החרדי. מדובר בחבורת פרחחים שעושה נזק ציבורי בערב חג לציבור הקונים, אני חושב שכולם מבינים את זה".

- אתה לא חושש?

"אני אומר בצורה ברורה: אנשים שיורדים וחוסמים צמתים, יש עצרות מסודרות וזו זכותו של כל ציבור, יש דרך. אבל לעצור את האנשים בערב חג, בהשתוללות טרוריסטית קיצונית, זה מעשה פרחחי של חבורת פרחחים, זה לא מעשה של אנשים שמגדירים עצמם אנשי תורה".

- אתה מגדיר אותם אנשי טרור?

"פרחחים אמרתי".

- אמרת "פעילות טרוריסטית"...

"פעילות שנעשית בצורה מטורפת על ידי אנשים שעומדים בכביש עם ילדים בני 15 וחוסמים ציר, זה מעשה בריוני של חבורת פרחחים".

יצחק פינדרוס בראיון ל"כיכר השבת"

- יגידו לך המפגינים שזו הוראה של הגאון רבי שמואל אוירבך

"אין לי ספק שאף רב לא מתיר לעשות דברים כאלו. זה מנוגד לתורה. אנשים שעושים דבר מנוגד לתורה זה לא רלוונטי מי שלח ולא איך נשלח ולמה. לחסום ציר בערב חג, ולהפריע לאנשים בנסיעה, בלי להודיע מראש - זה נזק ציבורי".

שאלנו את פינדרוס האם היה מצפה לאיום על אפשטיין גם בשל ההפגנות בשכונות החרדיות ולא רק במרתון, והוא משיב: "הנושא הוא לא אפשטיין. נכון שההבדל הוא שנראה לעין, שלראש העיר הדבר הכי חשוב זה המרתון ולי הכי חשוב שבערב חג אנשים יוכלו לעשות קניות בצורה מסודרת".

שאלנו את פינדרוס, למה הוא היחיד שמעז לדבר בקול בנושא הזה לעומת חבריו ב'דגל התורה' שחוששים לדבר. "אני לא דובר של אף אחד, כסגן ומ"מ ראש העיר ירושלים וכנציג מוניציפאלי, אני אמון על השירותים הציבוריים ואמון על זה שהציבור יוכל לעשות את הסידורים שלו ואת הקניות שלו בערב חג".

- אתה חושב שהמשטרה עושה כל מה שצריך?

"אני חושב שלא מספיק, המשטרה צריכה לעשות יותר". לדבריו: "המשטרה חייבת לשמור על צירים פתוחים, למצוא פתרון - איך נערים שיורדים לכביש, איך מורידים משם, זו תפקידה ועליה היא מקבלת שכר".

- אתה בין היחידים שמדבר עם חיים אפשטיין, יצא לך לדבר איתו על ההפגנות?

"לא, אני לא הפרטנר שלו למשא ומתן".

- היית מקורב למרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, אתה חושב שהוא היה מתיר להם להפגין כך?

"אני אומר שוב, שאין לי ספק שאף רב שנוהג על פי תורה לא מתיר לעשות את הדברים האלה, אני מאמין שאין רב כזה".

- אם היית נתקל בהפגנה כזו...

"אין ספק שהייתי יוצא ומזיז אותם. בהחלט זה מה שצריך לעשות".

לסיום, שאלנו את פינדרוס על החלטת בית המשפט להרוס עשרות דירות של משפחות חרדיות שמתגוררות בחניונים ב'גני גאולה'.

"אני חושב שקצת הגזימו", אומר פינדרוס, "בית המשפט הגזים, 21 יום זה לא זמן לפנות. אני מתפלא על הפזיזות של בית המשפט, זה לא מספיק זמן להתארגן, אני מעריך שהזמן הזה יאורך".

ב'פלג הירושלמי' מגיבים לדבריו החריפים ואומרים כי "פינדרוס מתגלה כמי שאין מאחוריו לא דרך ולא אג'נדה, הזיגזג ההשקפתי - פוליטי שלו מוכר לכל, כך היה כשערק מבין שורותיו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל אל המחנה שכנגד, וכך היה עוד קודם כשהתחיל את דרכו בהשקפת עולם הזילברמנית ולפתע החל להישמע כאיש השקפת עולם הישיבות מבית מרן הרב שך.

"בהקשר זה נשאל את פינדרוס איך זה שמעולם לא שמענו אותו מגנה את ההתפרעויות הטרוריסטיות חסרות הרסן של צעירי זילברמן כנגד האוכלוסיה הערבית בעיר העתיקה - דבר שלדעת כולם מסכן את כלל תושבי ירושלים?! אך אין זה פלא כלל, כי מאדם שדרכו רצופה בחוסר אמת ציבורית, אנו לא מצפים למינימום אחריות ואמת".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר