חיילים לשעבר נאבקים למען החיילים החרדים הבודדים

כמה בוגרי הנח"ל החרדי הרימו את הכפפה והם מנסים בימים אלו לגייס כחצי מיליון שקל עבור הוספת דירה רביעית לחיילים חרדים בודדים שהצבא לא מכיר בהם ככאלה (חרדים במדים)

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90)

בוגרי הגדוד החרדי נצח יהודה (הנח”ל החרדי) מנסים לגייס בימים אלה כחצי מיליון ש”ח עבור החיילים החרדים הבודדים שהצבא לא מכיר בהם ככאלה. המטרה: להוסיף דירה רביעית למערך הדירות של עמותת נצח יהודה העומדות לרשותם של החיילים.

הבוגרים שעומדים מאחורי היוזמה, אשר חלק היוו בעצמם חיילים בודדים, סוחבים איתם סיפורים קשים. "הצבא מעמיד שירות ת"ש מלא עבור החיילים הבודדים. קציני ת"ש עושים את עבודתם נאמנה ודואגים לחיילים לכל מחסורם." מספר איציק הלל, בוגר הגדוד שמנהל את הקמפיין. "הבעיה שבמערכת יש עשרות שנופלים בין הכיסאות."

"אני מדבר על החיילים החרדים. אלו שעזבו או נזרקו מהבית והפסידו את חלקת האם שלהם מתוך מטרה ברורה לשרת את עם ישראל. רבים מהם לצערי לא מוכרים כחיילים בודדים היות והם בקשר עם ההורים שעדיין מחבקים אותם אבל לא מוכנים להכניס אותם הביתה בגלל סיבות שונות ומשונות. בשורה התחתונה יש עשרות חיילים שאמא, אבא ולעיתים שניהם יחד, מרחיקים אותם מהבית לצמיתות אבל עדיין שומרים על קשר מסוים. במקרים כאלו הצבא לא מכיר בחייל כבודד והזכויות להן הוא זכאי נשללות ממנו."

מה החייל הזה יכול לעשות? למי הוא פונה?

סרן במיל' יוסי לוי, אף הוא בוגר הגדוד מספר: "זו בדיוק הבעיה. אני משמש כ-4 שנים אב הבית של עשרות חיילים חרדים כאלה בשלוש דירות שעמותת נצח יהודה מחזיקה עבורם. יש אצלנו סיפורים מסמרי שיער על לוחמים שהורחקו מהבית אבל בגלל קשר מועט עם האם או האב, החיילים האלו נופלים בין הכיסאות ונותרים ללא קורת גג.

בתפקידי אני מלווה אותם, דואג לכל מחסורם, מארגן להם פעילויות ומעל הכול – נמצא שם בשבילם. יש לנו חמישים חיילים שמחכים להיכנס כעת לדירות האלו אבל המקום צר מלהכיל אותם. בדיוק בגלל זה יצאנו בקמפיין הדסטארט לטובת הכשרת דירה רביעית בירושלים. הכסף שייתרם ישמש להתאמת הבית ולאחזקתו למשך השנה הראשונה. אפשר לתרום דרך אתר גיוס ההמונים שלנו: bodedim.com".

כמה כסף כבר הצלחתם לגייס?

"תוך ימים ספורים הגענו ל50,000 ₪." מספר איציק. "ציפינו אומנם להתגייסות אבל לא תיארנו לעצמנו שניגע בלב של כל כך הרבה אנשים.

סרן יוסי, שכאמור מלווה את החיילים האלו יום יום, בחר לסיים את הריאיון בשפה אותה הוא מכיר: "זה צו 8 מבחינתי. שירתי ולחמתי וכעת אני נלחם למען אלו שמשרתים. אני מקווה שעם ישראל ימשיך אתנו את המסע המופלא הזה ויעזור לנו לעזור להם ולתת להם את המיטה, האוכל והבית שכל כך מגיעים להם."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר