הוגש כתב אישום נגד המחבל שדקר בלוד

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד מאלק סעדה בן ה-19 שדקר את מנהלת בית הספר בלוד לאחר תכנון מראש במטרה להרוג יהודים ונלכד למחרת במזרח ירושלים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: באדיבות המצלם)

הדקירה בלוד של מנהלת בית הספר שהשבוע אושר באופן רשמי כי מדובר באירוע טרור בניגוד לניסיונות הראשונים של המשטרה להציג את האירוע כגניבת רכב שהסתבכה, מסתיים בכתב אישום נגד המחבל. פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום כנגד מאלק סעדה, תושב חלחול בן 19, בגין ניסיון לרצח במעשה טרור וכניסה וישיבה בישראל בניגוד לחוק.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד שירה סוכצקי כפיר, במהלך כשבועיים שהה הנאשם בישראל, עבד במאפיה ולן בדירה בלוד, אף שלא היה בידיו היתר להיכנס ולשהות בישראל כדין.

בתאריך 27.3.17 החליט הנאשם לגרום למותם של יהודים באשר הם יהודים, וזאת ע"י ביצוע פיגוע דקירה ביהודי. לשם כך, החליט הנאשם להגיע לאיזור שבו שוהים בעיקר יהודים ולחפש את הקורבן הפוטנציאלי לפיגוע.

הנאשם נטל סכין מטבח גדולה והחביא אותה במעילו, הלך להתפלל במסגד את תפילת הטהרה, ולאחר מכן התמקם ליד בניין בו מתגוררים יהודים והמתין לקרבן פוטנציאלי. הנאשם הבחין במתלוננת, ולאחר שנראתה בעיניו בעלת זהות של יהודיה, החליט לגרום למותה.

הנאשם הסתתר מאחורי קיר הבניין ולאחר מכן שלף ממעילו את הסכין, התקרב אל עבר גבה של המתלוננת, אמר בקול את מילות השהאדה ודקר את המתלוננת באמצעות הסכין בעוצמה. המתלוננת זעקה לעזרה והנאשם נמלט מהמקום כשהוא מותיר את הסכין על הרצפה. הנאשם נלכד למחרת היום ע"י כוחות הביטחון באיזור מזרח ירושלים.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד סוכצקי כי נגד הנאשם קיימת עילת מעצר, בין היתר, "שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו הברוטאליים, והלהט הלאומני דתי על רקעו ביצעם, קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור".

הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר