ויראלי

נפתרה תעלומת השמלה הכחולה/מוזהבת

תעלומת השמלה עוררה סערה רבה ברשתות החברתיות, שנתיים אחרי חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק הגיעו לפתרון מדוע נראית השמלה בצבעים שונים לאנשים שונים (מעניין)

(צילום מסך)

זוכרים את תמונת השמלה ששיגעה את הרשת לפני כשנתיים? חלק מהגולשים היו משוכנעים לחלוטין שצבעה לבן וזהב, בעוד אחרים התעקשו בתוקף כי היא כחולה ושחורה, התמונה עוררה וויכוחים רבים ברחבי הרשת והמדענים ניסו לפענח את הסיבה מדוע חלק מהאנשים רואים אותה בצורה שונה מחבריהם.

ההסברים הראשונים שעלו טענו כי מוחם של בני האדם מחליט על הצבע של אותו עצם לפי הצל שהוא מזהה אולם מחקר שפרסמה כעת אוניברסיטת ניו-יורק ופורסם ב"מייל אונליין" מציע הסבר משכנע במיוחד למסתורין: הכול תלוי בשעות בהן אנו נוהגים להיות ערים.

לפי תוצאות המחקר, שכלל כמות גדולה במיוחד של יותר מ-13,000 משתתפים, אנשים שנוטים לקום וללכת לישון מוקדם נטו לראות את השמלה בצבעי לבן-וזהב, בעוד שאנשים שמתעוררים מאוחר והולכים לישון באמצע הלילה נוטים באופן מובהק לראות גוונים כהים יותר.

על פי החוקרים, בניגוד לסברות קודמות התברר כי לנתונים דמוגרפיים שונים, כגון מין או גיל, לא הייתה כמעט שום השפעה.

החוקרים מסבירים כי אנשים שערים בעיקר במהלך היום מתרגלים לאור שמש טבעי, ומשתמשים בו בכדי להעריך גוונים שונים שהם רואים. לעומתם, אנשים שערים יותר בשעות החשכה רגילים לתאורה מלאכותית חלשה יותר, והאופן בו הם תופסים צבעים וגוונים שונים משתנה בהתאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר