זעם בחברון

"מבנה הבידוק החדש יימנע כניסת מוגבלים"

תושבי היישוב היהודי בחברון זועמים על מתקן הבידוק החדש בפתחה של מערת המכפלה. לדבריהם, המתקן אינו מתאים למקום ומקשה על הכניסה במיוחד לבעלי מוגבלויות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: היישוב היהודי בחברון)

מבנה הבידוק החדש שנבנה בפתח מערת המכפלה בחברון מעורר סערה בקרב התושבים והמתפללים שטוענים כי הוא פוגע רשות במעבר ויקשה על הכניסה למקום.

פעיל הימין ברוך מרזל תושב חברון ויו"ר מערת המכפלה אף התפרץ הבוקר במהלך טקס החניכה של המבנה לעבר האלוף רוני נומה והעביר ביקורת חריפה על הטעויות החמורות, לטענתו, שנפלו במהלך הבניה.

מרזל אמר לאלוף, "זו היא הפעם הראשונה שחוגגים מחדל. מדובר במבנה מכוער שחוץ מנזק לביטחון ופגיעה באתר ההיסטורי החשוב בעולם אין בו כל תועלת".

מרזל הוסיף, "במבנה אין נגישות לנכים, המעברים צרים ומרובים במכשולים והמבקר במקום יקבל תחושה שביקורו לא רצוי". לאחר חילופי הדברים הצליחו שוטרים להרחיק את מרזל מהמקום.

גם דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון הביע את מורת רוחו מהמבנה, "מתקן הבידוק המגלומני בכניסה למערת המכפלה הוא שגיאה ואיוולת קשה הגובלת בפשע סביבתי. המבנה מתאים אולי למתקן בטחוני, אך יוצר מחסום בולט ומכוער במקום הקדוש וההיסטורי".

לדבריו המבנה ייפגע קשות במתפללים במיוחד המוגבלים, "הכניסות הצרות יקשו מאד על כניסת מבקרים ומתפללים, ולמעשה מונע כניסה מאנשים מבוגרים, נכים ובעלי מוגבלויות או ציוד נגישות. מצער מאד שלפני השקעות גדולות לא טרחו הרשויות להתייעץ עם נציגי התיירות והאחראים על הפעלת המקום לטובת המבקרים והמתפללים. תיקון הנזק בעתיד יגרור שוב הוצאות ענק מיותרות רק לאחר סבל מיותר וקשיים שהיה ניתן להימנע מהם" אמר ארנון.

גורמים בצה"ל אמרו ל'כיכר השבת' כי ישנה אפשרות לעבור באמצעות דלת צידית במקרה של בעל מוגבלויות וכי חלק מעבודות ההנגשה במקום לא הסתיימו עדיין, חלקן יערכו עוד לפני החג כדי להנגיש את הכניסה לבעלי מוגבלויות.

"מחסום בולט ומכוער", המתקן מלמעלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר