זהירות מונעת כאב

צפת, בני ברק וירושלים: שורה של מקרי פציעות תוך כדי התכונה לקראת החג

מפעוט שנפגע בראשו מנפילה במדרגות, דרך פעוטה שנכוותה ממים רותחים שנשפכו עליה ועד נערה שמיקסר חשמלי קטע את אצבעה - ידי כוחות ההצלה עמוסים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצןלם אין קשר לידיעה (צילום: פלאש 90)

פעוט נפל הערב (ראשון) מגובה, בסמוך לביתו בצפת. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף גליל העניקו לו סיוע רפואי ראשוני בזירת האירוע כשהוא סובל מפגיעה בראשו.

יצחק מירב חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בילד כבן שנה שנפל במדרגות המובילות לביתו ונחבל בראשו. בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ערכנו לו בדיקות רפואיות בזירה כשהוא בהכרה מלאה ובמצב בינוני".

מדוברות מד"א נמסר: "פעוט שנפל במדרגות בבית בצפת. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח זיו פעוט כבן שנה במצב בינוני עם חבלת ראש".

בהמשך הערב נודע על פעוטה שנכוותה בפלג גופה העליון, לאחר שנשפך עליה מים רותחים בביתה בבני ברק.

ישראל ארוש חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה סניף בני ברק הענקתי סיוע רפואי ראשוני לפעוטה כבת שנתיים שנשפך עליה במטבח ביתה קומקום מים רותחים. הפעוטה סבלה מכוויות בפלג גופה העליון ומצבה מוגדר בינוני".

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה שבים וקוראים "לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולמקם את המיחם או הקומקום הרחק מהישג ידם של ילדים ופעוטות. כמו כן חשוב לוודאות שכבל החשמל המוביל לקומקום או המיחם נמצא במיקום שאין לילדים גישה אליו. זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות צפויה למנוע אסונות מיותרים".

לפני זמן קצר דווח, כי חלק מאצבע של נערה נקטע במהלך עבודתה עם מיקסר חשמלי במטבח ביתה בירושלים. אבי סוויסה חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "חלק העליון באצבע של הנערה נקטע במלואו תוך כדי ההכנות והבישולים לחג הפסח במטבח ביתה. לאחר טיפול וחבישה ראשונית שהענקתי לה תוך סיוע של מתנדבים נוספים שגרים בבניינים הסמוכים היא פונתה באמבולנס איחוד הצלה לבית החולים שם ינסו הרופאים לנסות להציל את האצבע".

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים "להפיק לקחים ממקרה מצער זה (שקורה שוב ושוב בחודשים האחרונים בפרט בערבי שבתות וערב חג), לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות, בכדי למנוע פציעות ואסונות מעין אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר