כועס על ישראל

פוטין: "בעלות הברית של ארה"ב מהנהנות כמו בובות סיניות"

נשיא רוסיה מביע את זעמו על תמיכת בעלות בריתה של וושינגטון, בהן ירושלים, במהלכיו הבינלאומיים של הנשיא טראמפ הכוללים את תקיפת הבסיס של אסד בסוריה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ ונתניהו. ארכיון (צילום: מתוך אתר הבית הלבן)

בראיון שהעניק נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיתפרסם הערב (רביעי) הערוץ הטלוויזיה הרוסי 'מיר 24', הוא תוקף בחריפות את תגובתן של בעלות בריתה של ארצות הברית להתנהגותה בסוריה הכוללת את התקיפה בשבוע שעבר.

"הן מהנהנות כמו בובות סיניות, ולא מנתחות כלל את מה שקורה בסוריה. התקיפה של ארצות הברית בסוריה לפני כשבוע היא הפרה של החוק הבינלאומי. בלי אישור של מועצת הביטחון, אסור להפציץ מדינה ריבונית. למרות זאת כולם רק מהנהנים בראש ומביעים תמיכה במהלך הזה", זעם.

כזכור, ישראל היתה בין המדינות שפרסמה הודעת תמיכה בתקיפה האמריקאית בסוריה. פוטין שוחח בשל כך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר לו כי אין להאשים את הצבא הסורי בתקיפה הכימית באידליב, ללא חקירה מקיפה של האירוע, והביע כעס על ששר הביטחון ליברמן ייחס את התקיפה לצבא אסד.

בראיון, התייחס פוטין למערכת היחסים עם ארצות הברית בעידן טראמפ: "בהקשר ליחסי העבודה, בעיקר בתחום הצבאי, המצב לא השתפר, אלא נראה שהוא אפילו הדרדר מאוד".

פוטין עיקש בעמדתו כי לא צבא אסד הוא שהשתמש בנשק כימי: "איפה ההוכחה שכוחות סוריים השתמשו בנשק כימי? אין כזו".

לדבריו, "זה כמו ב-2003, אז נמצא תירוץ מדומה שהצדיק פלישה לעיראק, המדינה נהרסה ואז התחיל גל עצום של טרור, שהוביל בסופו של דבר להקמת דאע"ש. כולם מבינים שזה אותו המצב גם כאן, אבל עושים את אותה הטעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר