פחד טרור באירופה

הפיצוצים בגרמניה: פשיטות על בתי פעילי איסלאם קיצוני

אבטחת שיא הערב סביב משחק הכדורגל הצפוי לקבוצת 'בורוסיה דורטמונד' שאוטובוס של שחקניה הופצץ אתמול. גורמי הביטחון הגרמנים עדיין לא גילו מי עומד מאחורי זירת המטענים (חדשות, עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגעי הפיצוץ באוטובוס (צילומסך: מתוך saad aouidy ביוטיוב. תמונה ראשית, אילוסטרציה: Fingerhut / Shutterstock)

הפיצוצים שמהם נפגע אתמול האוטובוס של קבוצת הכדורגל בורוסיה דורטמונד, ושגרמו לפציעתו של שחקן הקבוצה, היו ככל הנראה פיגוע של גורמים המזוהים עם דאע"ש - כך ההערכה הגוברת כעת בגרמניה.

במרכז החקירה עומדים עכשיו שניים, אחד מהם כבר נעצר, המוכרים לרשויות הביטחון המקומיות כאסלאמיסטים קיצוניים.

לפי הודעת התביעה הפדרלית בגרמניה מהיום בצהריים, במכתב נטילת האחריות שנמצא אתמול בזירת הפיצוצים נטען כי הפיצוצים הם נקמה על מעורבות גרמניה במלחמה בדאע"ש. במכתב זה אף הוזכר הפיגוע שביצע דאע"ש בשוק בברלין לפני 4 חודשים בו כזכור נהרגה הישראלית דליה אליקים ובעלה נפצע קשה.

"נערכו פשיטות על בתי שני החשודים שבהם מתמקדת החקירה. במכתב נטילת האחריות, דרשו האחראים להתקפה כי גרמניה תסיג את מטוסי התצפית שלה משמי טורקיה ותסגור את בסיס חיל האוויר הגרמני ברמשטיין שבגרמניה", מסרה פראוקה קלר, דוברת התביעה הכללית.

זירת האירוע (צילומסך: מתוך יוטיוב)

יצויין, כי במקביל נבדקת אפשרות נוספת למניע וזהות העומדים מאחורי המתקפה: משטרת גרמניה בודקת מכתב נוסף ובו נטילת אחריות – של פעילים אנטי-פשיסטיים הכועסים על כך שקבוצת בורוסיה דורטמונד אינה מטפלת ביד מספיק קשה באוהדיה הגזענים והניאו נאצים.

"מאחורי המעשה הזו עשויים להיות קיצונים מהשמאל, קיצונים מהימין, אוהדי כדורגל חוליגנים או פעילי איסלאם קיצוני", אמר שר הפנים של מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה, רלף יגר, במן משפט כללי המכסה את כלל האפשרויות.

כזכור, שלושת הפיצוצים התרחשו אתמול מספר דקות לאחר שהאוטובוס עם השחקנים של 'בורוסיה דורטמונד' יצא מבית המלון שבו שהו, בדרך לאצטדיון. שעה קלה אחר כך, היתה אמורה הקבוצה לשחק נגד 'מונאקו' הצרפתית ברבע גמר ליגת האלופות. בפיצוצים נפצע קל שחקן הקבוצה מארק ברטרה, ובעקבותיהם נדחה המשחק בין הקבוצות להערב, ואבטחה כבדה במיוחד כבר הוצבה במגרש וסביבותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר