סערת הגז והנאצים

דובר הבית הלבן מתנצל שוב: "פישלתי, איכזבתי את טראמפ"

דובר הבית הלבן שעורר סערה כשאמר כי "אפילו היטלר לא הידרדר לשפל של שימוש בנשק כימי", התנצל שוב על דבריו. "אני מחפש מחילה מאנשים בגלל שפישלתי" אמר (אקטואליה)

שון ספייסר (צילום: שאטרסטוק)

אחרי שאמש (שלישי) עורר סערה בינלאומית כשאמר כי "אפילו היטלר לא הידרדר לשפל של שימוש בנשק כימי", דובר הבית הלבן שון ספייסר ממשיך להתנצל על דבריו, והערב אמר באירוע בנערך בוושינגטון כי אמירותיו הבעייתיות הסיטו את הדיון מהצלחתו של טראמפ בסוריה. "טעיתי, לא הייתי צריך להיכנס לנושא".

"עשיתי טעות, אין שום דבר אחרת להגיד את זה. נכנסתי לנושא שלא הייתי צריך להיכנס אליו ופישלתי", אמר ספייסר באירוע בוושינגטון הערב. "אני מקווה שהראיתי שאני מבין שזה עליי ושאני מחפש מחילה מאנשים בגלל שפישלתי".

לדבריו, הדברים שאמר בעייתיים במיוחד מכיוון שלטראמפ הייתה "הצלחה משמעותית במיוחד" לאחרונה, ותפקידו כדובר הוא לשדר את הישגי הממשל. "אכזבתי את הנשיא", אמר ספייסר הערב.

ספייסר, אמש (צילום: הבית הלבן)

הלילה (שעון ארה"ב) התראיין ספייסר לרשת CNN והתנצל על האמירה הבעייתית. "בשום אופן לא ניסיתי להמעיט בזוועות השואה. ניסיתי לשים את הדגש על הטקטיקה של שימוש במטוסים כדי להפיל נשק כימי על מרכזי אוכלוסייה. כל מתקפה על חפים מפשע היא דבר שצריך לגנותו, דבר שהוא בלתי נסלח".

שער הדיילי ניוז, היום

"השתמשתי בטעות בהשוואה לא מתאימה ולא רגישה לשואה. אין כל השוואה. אני מאוד מתנצל על כך. הייתי צריך להישאר מפוקס בזוועות ובטרגדיה האלה ולא להשוות באופן בלתי ראוי ובלתי רגיש לשואה".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה מוקדם יותר היום לדברי ספייסר על היטלר. דוברה פרסם הודעה בה גינה את ההשוואה בין בשאר אסד לאדולף היטלר ואמר: "כל השוואה בין המצב הנוכחי והפשעים של הנאצים לא תוביל לתוצאה טובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר