סכנת קריסה

סכנה ממשית במאות מוסדות חינוך: תחקיר מטריד במיוחד

16 שנה עברו מאז "אסון ורסאי" המחריד בו מצאו את מותם 23 אורחי החתונה ומאות נוספים נפצעו בקריסת תקרת הפל קל. למרות הסכנה ועל אף האזהרות - מוסדות חינוך רבים בנויים כך (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בית הספר בלוד (צילום: באדיבות המצלם)

אנו שולחים את ילדינו למוסדות החינוך מתוך תקווה שמקומות הלימוד מתוחזקים כיאות ואינם מהווים מקום סכנה עבור הילדים אך מתברר כי בפועל מוסדות רבים ביניהם בתי ספר וישיבות הם בגדר סכנה של ממש בשל תקרת הפל קל שנבנתה בהם ולא תוחזקה למרות אסון ורסאי המחריד בו נהרגו במהלך חתונה 23 אורחים ומאות אחרים נפצעו.

על פי תחקיר של 'חדשות 10' עשרות מוסדות חינוך פעילים בנויים בשיטת הפל קל ולא נעשה דבר כדי לחזק את תקרתם למרות ועדת החקירה הממלכתית שקבעה כי מבנים הבנויים בשיטה זו צריכים לעבור בדיקה וחיזוק במקרה הצורך

אחד המקומות האלה הוא בית הספר לבנות של חב"ד בלוד, בו מעל ראשן של התלמידות מוצבת תקרה שנבנתה בשיטה המסוכנת. לדברי מנהלת בית הספר היא מתריעה במשך שנים מול העירייה אך מאומה לא נעשה ככל הנראה בשל העלויות הגבוהות. לדבריה, כבר בבוקר שלאחר פניית ערוץ 10 לרשויות המקומיות בנושא, הגיעו מהנדסי העירייה כדי לבדוק מחדש האם המבנה אכן מסכן את חיי התלמידות.

בין המוסדות החינוכיים ברחבי הארץ שנבנו בשיטה הזו ולא טופלו כנדרש נמצאים בתי ספר, גנים ואפילו אוניברסיטאות, רובם בפריפריה. ניתן למצוא מוסדות בעייתיים בחסידות נדבורנה בבני ברק, סמינר נוות ישראל בירושלים, תלמוד תורה תהילה לדוד באשדוד, בישיבת בני עקיבא שבמירון בה מתארחים במהלך השנה ישיבות חרדיות רבות, וכמובן שברשימה ארוכה של מוסדות לימוד נוספים בכל רחבי הארץ.

אחד המוסדות שהופיעו בכתבה הייתה ישיבת נחלת דוד שבפתח תקווה, אך מתברר כי שם נבדקה הישיבה בידי מהנדס שקבע כי התקרה תקינה לחלוטין ואינה מהווה שום סכנה.

בעיריות בני ברק ולוד אמרו בתגובה ל'חדשות 10' כי "העניין בטיפול מחלקת ההנדסה. בעיריית אשדוד אמרו כי הם שלחו מכתבי התרעה והוציאו צו סגירה למוסדות "תהילה לדוד". במטה הפל קל אמרו שהם העבירו את המידע על מוסדות החינוך לרשויות המקומיות, ושהאחריות חלה עליהן. משרד החינוך לא מסר תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר