חשש במערב

צפון קוריאה מזמינה עיתונאים לקראת 'אירוע גדול וחשוב'

כ-200 עיתונאים זרים הנמצאים בצפון קוריאה הוזמנו לאירוע משמעותי האמור להיערך היום, ארגוני ביון ניטרו פעילות חשודה סביב מתקני הגרעין של צפון קוריאה (חדשות, בעולם)

קים ג'ונג און, ארכיון ((צילומסך: מתוך פייסבוק, סוכנות KCNA הצפון קוריאנית))

כמאתיים עיתונאים זרים הנמצאים בצפון קוריאה הונחו על ידי השלטונות להתכונן לאירוע 'משמעותי גדול וחשוב' שעומד להתרחש היום (חמישי). במערב חוששים כי האירוע המשמעותי הוא ביצוע ניסוי נוסף בנשק גרעיני שפיונגיאנג מתכננת לערוך.

ארגוני ביון במערב טוענים כי ניטרו פעילות סביב מתקני גרעין של צפון קוריאה, הפעילות שנוטרה מתעדת הכנות ופעילות מוגברת סביב אתר הניסויים הגרעיניים בפיונג-רי בימים האחרונים, במקום נצפו גם אנשי צוות רבים. אם הניסוי אכן ייערך מדובר בניסוי הגרעיני השישי עורכת עד כה צפון קוריאה.

נשיא צפון קוריאה און (צילום: סוכנות הידיעות הקוריאנית)

בשל המתח הרב באזור שלחה ארה"ב בתקופה אחרונה כוחות ימיים למערב האוקיינוס האטלנטי, צפון קוריאה, מצדה, הזהירה מפני תקיפה גרעינית על ארה"ב בתגובה לכל סימן של תוקפנות.

יצוין כי בשבת יחגגו בצפון קוריאה 150 שנה להולדתו של האב המייסד של האומה, קים ג'ונג איל. מדובר בחג הלאומי החשוב ביותר בצפון קוריאה, שמכונה גם "יום השמש".

העיתונאים הזרים הנמצאים במדינה המקבלים תדרוכים מהממשלה קבלו הוראה לבטל את לוח הזמנים שלהם כדי להשתתף ב"אירוע גדול וחשוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר