חילופי האשמות

סוריה מאשימה: ארה"ב גרמה מאות הרוגים

לפי טענת הצבא הסורי הפציצו האמריקאים אמש מצבור נשק כימי גדול וגרמו למאות אזרחים הרוגים. האמריקאים מכחישים את הטענות שלא הוכחו בידי הסורים או רוסיה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הסורים לא נותרים חייבים אל מול ההאשמות האמריקאיות והם מטיחים האשמות בחזרה. הפיקוד הכללי של צבא סוריה מסר בצהריים (יום ה') כי מטוסי הקואליציה הבינלאומית שמובילה ארה"ב תקפו אתמול אחר הצהריים מטה של ארגון המדינה האסלאמית, שבו היו "שכירי חרב זרים" בכפר חטלה במזרח העיר דיר א-זור וכתוצאה מכך התפוצץ מצבור גדול של נשק כימי. בקואליציה מכחישים את הטענה - וברוסיה אומרים שלא ידוע להם על תקיפה כזאת.

בהודעה הסורית נטען כי כתוצאה מהתקיפה התפוצץ מצבור שהכיל כמות גדולה של חומרים כימיים רעילים, מה שהוביל לשריפה גדולה במקום ולמאות הרוגים - רבים מהם אזרחים - ששאפו את החומרים הכימיים. "התקרית הזאת מראה שארגוני הטרור, ובראשם דאעש וג'בהת א-נוסרה, מחזיקים בנשק כימי ויכולים להשיג אותם, להעביר אותם ולאחסן אותם בסיוע של מדינות מוכרות באזור", מסר הצבא הסורי.

ההודעה הסורית נועדה לחזק את הטענה כי פגיעה בסורים כמוה כחיזוק המדינה האסלאמית. בהודעה נאמר כי סוריה הזהירה מכך בכל פעם שהטרוריסטים השתמשו בנשק כימי נגד האזרחים ונגד צבא סוריה. "זה גם מראה את האמת לגבי התיאום בין ארגוני הטרור והכוחות שתומכים בו כדי להמציא תירוצים ולהאשים את הצבא הסורי בשימוש בנשק כימי".

"הפיקוד הכללי של צבא סוריה מדגיש שוב פעם כי הוא אינו מחזיק בשום סוג של נשק כימי או משתמש בו ומזהיר שוב מהסכנות הטמונות בהמשך שימוש בנשק כימי מצד כנופויות הטרור נגד האזרחים", הבהיר הצבא הסורי.

למרות ההודעה הרשמית של הצבא על תקיפת הקואליציה, יש לציין כי בשידור הטלוויזיה הסורית לא נראתה תיעוד כלשהו מאזור הפגיעה, וגם מדאעש לא נמסר על התקיפה.

במקביל, הפנטגון מסר הצהריים כי בתקיפה שביצעו לפני יומיים מטוסי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב נהרגו בשוגג 18 מורדים. על פי הפנטגון, היעד שהותקף זוהה בטעות כעמדה של דאעש.

הרוסים שמנסים להחזיר את השליטה לידיהם לאחר ההפצצה האמריקאית קראו היום לאנשי הארגון למניעת הפצת נשק כימי לבקר בעיירה חאן שייחון בה בוצעה על פי הטענות התקיפה, ולערוך חקירה מקיפה שתקבע סופית אם אכן היה שימוש בנשק כימי כפי שטוענים במערב או שאכן מדובר במצבור שהיה בידי המורדים. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר שמוסקבה מצפה שהפקחים יבקרו גם בבסיס חיל האוויר הסורי בחומס, שהופצץ בתקיפה אמריקנית ושממנו המריאו המטוסים הסוריים שיצאו למתקפה.

בנוסף הודיע דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי הנשיא ולדימיר פוטין ומזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון, שמבקר במסוקבה, נפגשו אמש לשיחה בונה. לפי פסקוב פוטין ניצל את הפגישה כדי לנסות ולהסביר איך יחסי ארה"ב ורוסיה "הגיעו לשפל שכזה", ושוחח איתו בין השאר על המצב בסוריה - ואיך הוא רוצה שהמצב יתפתח לאחר המתקפה האמריקנית שעוררה את זעמה של בת בריתו של אסד, מוסקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר