צאו לחופשי

טיולי משפחות בארץ שהכניסה אליהם חינם

לא משנה אם בצפון, בדרום או במרכז, ברחבי הארץ תוכלו לצאת לטיולים משפחתיים, מהנים ומלאי אטרקציות וגם על הדרך לחסוך לא מעט. כיכר השבת בשיתוף טלחופש עם המקומות הנכונים לטייל בהם בחופשה (תיירות, שיווקי)

צאו לחופשי: טיולים חינם ברחבי הארץ. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash 90)

חול המועד מאופיין בדרך כלל בהמון משפחתיות, והמון המון ילדים ששואלים אחת לרבע שעה, אבא מה עושים היום? לאן ניסע?

התשובה לא תמיד ברורה, כרטיס האשראי עדיין לא התאושש מהקניות של האוכל והבגדים והכרטיס הצנום בארנק רק נחרד מהכוונה שלכם לקחת אותו לסיבוב נוסף כשהפעם העילה היא טיול לילדים.

מחאות הכרטיס וצלצול הטלפון של הפקידה בבנק המתריעה שוב על האובר בחשבון הביאו אותנו לחפש אתרים מעניינים ושווים בארץ אך כמה מפתיע הכניסה אליהם לא עולה כסף, כן היא ממש בחינם.

נתחיל מאתרים באזור ירושלים

בסמוך לגן החיות התנכ"י בירושלים כשיוצאים לכיוון העיר ביתר עילית דרך הוואלג'ה יש פארק משחקים ענק עם עשרות מתקנים משוכללים המתאימים כמעט לכל גיל. בפארק תוכלו ליהנות מהפעלות לילדים וגם מתקני כושר למבוגרים יותר, בסמוך יש שולחנות מנגל עם ברזיות וחניון מרווח. והכל כמובן ללא כל תשלום.

לרוב, המקום אינו מלא עד אפס מקום והבילוי בפארק יכול להיות מהנה ולהתפרס כמעט על יום שלם. במקום גם שבילי אופניים מטופחים ומושקעים.

בסמוך לפארק ניתן למצוא שני מעיינות הפתוחים לציבור ללא כל תשלום לרוב המעיינות ריקים אך וניתן להתרחץ ולהתרענן בהם.

ההגעה היא ברכב פרטי, הכניסה היא דרך חניון גן החיות התנכ"י ממשיכים ישר בכביש כורכר כחמש דקות עד שמגיעים למעיינות הממוקמים בסמוך לטרסות הנמצאות שם.

לבאים בתחבורה ציבורית ניתן להגיע עד לגן החיות התנכ"י ולרדת בתחנה ומשם להמשיך בחניון ברגל כחמש ערה דקות הליכה.

לצפות בטבע גם בלי לשלם. אילוסטרציה. צילום: Doron Horowitz/Flash 90

אם אתם בעניין של הטבע הטובל באורבניות תוכלו להגיע לאתר נוסף שנבנה בשנים האחרונות בירושלים בקצה השני של דרך בגין בסמוך לצומת פת.

באתר ניתן לצפות בכמה איילים וצביים שהובאו למקום והם חיים כשהמבקרים יכולים לצפות בהם באמצעות משקפות המושאלות במקום על ידי הנהלת הפארק.

בפארק תוכלו ליהנות ממדשאות פינות מוצלות וכסאות שמש, נציין כי אסור להדליק אש בפארק, החניה במקום היא בשפע וניתן להגיע בתחבורה הציבורית בכל הקווים המגיעים לצומת פת.

בנוסף קבצנו כמה אתרים מעניינים לתושבי מרכז הארץ

בצפון מערב חדרה ממוקמת תחנת הכוח "אורות רבין". במקום אולם תצוגה חדש ויפהפה שמתמקד בבעלי המקצוע שמאחורי התעשייה. אורות רבין היא התחנה הגדולה בישראל המפיקה חשמל והיא פועלת על ידי שרפת פחם, בימים אלה מועברת התחנה להפעלה באמצעות גז טבעי.

תחנת הכוח מוכרת לנו מהארובות המתנשאות לגובה רב ומזוהות עם התחנה, ביקור בה יכול לרתק את הילדים, בדרך כלל המקום פתוח רק לקבוצות ובתיאום מראש אך בחגים נפתח המקום גם לביקור יחידים.

תחנת הכוח ממוקמת על חוף הים, ומי הים משמשים את התחנה לקירור המערכות, בקיצור חבל שנעשה לכם ספוילרים על המקום, צאו לשם עם הילדים ותתרשמו מסרטון מושקע ובנוסף יוצאים המבקרים לסיור ממונע אל מזח פריקת הפחם הנטוש, שפולש אל הים ואורכו כשני קילומטרים. ונסיעה דרך מאגרי הפחם הענקיים.

מומלץ לבדוק מראש בטלפון מה הם שעות הפתיחה.

אתר מומלץ נוסף וחינמי באזור המרכז הוא מוזיאון הרכב של אגד בחולון, המוזיאון ממוקם מול בית העלמין בחולון. במקום תמצאו למעלה משישים דגמים של אוטובוסים ששימשו את אגד מאז הקמתה, במוזיאון תפגשו גם את האוטובוס המפורסם של חברת פורד ששירת את החברה בשנותיה הראשונות של המדינה והסבתות שלנו היו מכנות אותו ה'טאפלע' (סיר באידיש), בנוסף תפגשו במוזיאון כלי רכב ישנים של החברות סוסיתא, סימקה ופולקסווגן.

אגד הציבה במקום גם גל-עד לכמה אוטובוסים שנפגעו בפיגועי טרור במשך השנים, בהם אוטובוס הדמים מכביש החוף, שנחטף ופוצץ ב-1978. האתר מומלץ ויעניין את הילדים והמבוגרים חובבי הרכב כאחד.

באזור הדרום והשפלה ניתן לצאת אל העיר אשדוד שם נמצא את פארק הפליימוביל. הפארק ממוקם על חוף הים ומתקניו מדמים את משחקי הפליימוביל שהילדים כל כך אוהבים, הפארק פתוח בחינם והילדים נורא ייהנו ממנו. לצדו קיים באשדוד פארק נוסף המשלב אגם מים ומדשאות ענק שם תוכלו לצאת למנוחת צהרים הכוללת ארוחה קלה.

הדרמנו מעט יותר ומצאנו אתר נוסף ומעניין בעיר ירוחם, קברניטי העיר הקימו במקום לפני עשרות שנים אגם שבתחילה יועד לצרכי חקלאות, אך הוא לא תפקד כראוי בשל היעדר גשמים באזור, עם השנים הוסב האגם לאתר תיירותי סביבו ניטעו עצים, ופוזרו שולחנות פיקניק, וגם דגים חיים באגם, וכן ניתן לדוג אותם עם חכה .

אגם ירוחם. צילום: Moshe Shai/FLASh90

באגם ירוחם תמצאו גם ציפורי מים שונות, כמו אגמית וטבלן גמדי, או ציפורי שיר בעונת הנדידה.

אם בא לכם להצפין מעט תוכלו להגיע למרכז אשכול של חברת מקורות מרכז 'אשכול' הוא מרכז מבקרים חדש ומושקע בצפון, 'אשכול' ממוקם בבקעת בית נטופה, צפונית לצומת המוביל כביש 77 לכיוון צומת גולני.

באתר אשכול מטופלים המים הנשאבים מהכנרת לצורך שיפור איכותם לפני שהם מוזרמים במערכת צינורות סגורה לכל הארץ, באמצעות "המוביל הארצי".

הביקור מתחיל במיצג מרהיב של מים, אורות, צבעים וצלילים, בשילוב הסבר מרתק על מקורות המים בישראל ועל דרכי הטיפול בהם כדי לספקם לכל רחבי ישראל באיכות מי שתייה מעולה. בהמשך הסיור הילדים יהפכו לעובדי מקורות המספקים מים לתושבי המדינה בעזרת מכשירי קשר, מסכי מגע ועוד. את הביקור באתר מומלץ לתאם בטלפון 04-6500664

אתר מומלץ ומדהים נוסף הוא גן הנדיב בזיכרון יעקב, בגן שנבנה בסמוך לקברו של הברון בנימין אדמונד דה רוטשילד, ניטעו עצים על פני שטח של יותר מ-4,500 דונמים, משפחת רוטשילד דואגת עד היום לטיפוח הגן וסביבתו ומממנת את פתיחת הגנים לקהל הרחב במשך כל השנה, ללא תשלום.

בגן, מסלולי טיול ואתרים ארכאולוגיים. לאורך המסלול שזורים גנים לפי נושאים: גן המפלים, גן הוורדים, גן הדקלים, וגן הריחות. בנוסף תוכלו לצפות בגן בסרט שהוכן על הברון רוטשילד ופועלו בארץ ישראל.

אתר מושקע נוסף בצפון הארץ הוא פארק נשר, הממוקם במזרח הכרמל. האטרקציה המרכזית בפארק הם שני גשרים תלויים החוצים את ערוץ הנחל, בפארק נבנה גן ציבורי גדול ובו שולחנות פיקניק, מתקני שעשועים, מצפורים ושבילי הליכה.

איך מגיעים? לעולים מנשר לאוניברסיטת חיפה בכביש 705, הנקרא גם דרך משה, פונים ימינה (צפונה) לרמות יצחק, ובכיכר שמאלה לרחוב החרוב, עולים עם רחוב החרוב עד שרואים את השלט פארק קק"ל- נשר משמאל ופונים שמאלה לחניון.

אטרקציה מומלצת נוספת היא אגם מונפורט בצפון, האגם הוא אטרקציה לכל המשפחה.

האתר ממוקם מזרחית למעלות תרשיחא לא הרחק מכרמיאל ושטחו נרחב. סביב אגם מלאכותי גדול ונאה תוכלו למצוא מדשאות רחבות, שולחנות פיקניק ואזורי קמפינג, הכניסה לכל זה בחינם אך השימוש באטרקציות כרוך בתשלום.

נמשיך הלאה בדרכינו צפונה. בשונה ממדינות רבות באירופה, בארץ כל ערוץ נחל מגודר על ידי רשות הטבע והגנים ונגבה תשלום מכובד עבור הביקור בו, אך משום מה נחל השופט כנראה נעלם מעיני החברה להגנת הטבע והכניסה אליו בחינם.

הנחל הוא מקום שקט ונחמד שאף זכה לכינוי "שוויצריה הקטנה של רמות מנשה". בזכות כמה מעיינות הפזורים לאורך הנחל, שמימיהם לא נתפסו בסבך הצנרת הארצית של מי השתייה, יש כאן מים זורמים כל השנה, מלבד שנות בצורת שאז גם פנינת הטבע הזו יבשה.

איך מגיעים: נכנסים בדרך המשולטת המתחילה מכביש 66, כ-1.5 ק"מ דרומית לקיבוץ הזורע. לאחר שעולים על הר גחר וחוצים את נחל השופט, עוקפים את עמק השלום, ומגיעים לחניון החרובים ועין חשרת (עין אמי).

בתום כל ההמלצות לטיולים החינמיים הדבר הכי חשוב שיוצאים עם הילדים הוא האווירה, אל תשכחו שלפעמים שעות של נסיעה ברכב וכל שכן נסיעה בתחבורה הציבורית יכולה להוציא את הילדים מדעתם. נסו להתאזר בסבלנות ולא להתרגש מכל בכי או טרוניה של הזאטוט, ואולי תחשבו על הנסיעה עצמה, אפשר להביא לקטנים משחקים כדי שיעסיקו את עצמם במהלכה או לחשוב על משחק חברתי שתשחקו יחד איתם וכך תעבירו את הזמן.

הטיולים באדיבות טלחופש אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר