מלחמת עולם שלישית בפתח?

דיווחים: ארה"ב מוכנה לפתוח במתקפה נגד צפון קוריאה

על פי הדיווח ברשת NBC, הממשל האמריקאי מתכוון לתקוף את צפון קוריאה במקרה והיא תעשה ניסוי גרעיני נוסף. כוחות אמריקאים הופנו לאזור לצד משחתות ומפציצים כבדים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

נגמרו ימי הסובלנות האמריקאים: ארה"ב מוכנה לפתוח במתקפה נגד צפון קוריאה, אם תשתכנע שבכוונתה לבצע ניסוי גרעיני. כך דיווחה הלילה (ו') רשת החדשות NBC NEWS, מפי כמה גורמי מודיעין אמריקנים בכירים זאת לצד המתקפה בסוריה בתחילת השבוע ופצצת הענק שהטילו האמריקאים אתמול (ה') על אנשי דאעש אפגניסטן.

הגורמים הוסיפו כי אם תצא לפועל, המתקפה תהיה "מכה מקדימה" שבה ייעשה שימוש בנשק קונבנציונלי. צפון קוריאה הזהירה לאחרונה כי "אירוע גדול" קרב אם כי בינתיים הובהר כי מדובר בפרויקט בנייה שאפתני בלבד, אך גורמי מודיעין מערביים אומרים שישנם סימנים המצביעים על כך שהיא עשויה לערוך ניסוי גרעיני כבר בסוף השבוע הקרוב.

גורמי המודיעין הוסיפו כי ארה"ב מיקמה באזור שתי משחתות המסוגלות לירות טילי שיוט מסוג טומהוק, שאחת מהן במרחק של 300 ק"מ בלבד מאתר הניסויים הגרעיניים של צפון קוריאה. בנוסף, ארה"ב מיקמה מפציצים כבדים באי גואם שבמערב האוקיינוס השקט, שכשליש משטחו משמש את צבאה, כדי לתקוף את צפון קוריאה אם יהיה בכך צורך.

השבוע הודיע הפנטגון כי נושאת המטוסים יו אס אס קרל וינסון הופנתה לחצי האי הקוריאני. התקיפה האמריקנית עשויה לכלול ירי טילים ופצצות, מתקפת סייבר ומבצעי קרקע מיוחדים. החשש הוא כי התקפה אמריקנית כזו יכולה לעורר את המשטר הצפון קוריאני ההפכפך והבלתי צפוי תחת שלטונו של קים ג'ונג און, לפתוח במתקפה משלו על דרום קוריאה, השכנה מדרום.

הפנטגון מסר בתגובה לפרסום כי "כמדיניות, אנחנו לא מדברים על פעולות עתידיות ולא מעלים ספקולציות על תרחישים אפשריים. המפקדים שלנו תמיד שוקלים מגוון רחב של אפשרויות להגנה מפני כל מקרה. המחויבות שלנו להגנת בנות בריתנו, בהן דרום קוריאה ויפן, מול איומים אפשריים, נותרה איתנה".

בכיר בממשל טראמפ אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפרסום של NBC "שגוי לחלוטין", וגורם רשמי נוסף דחה גם הוא את הדיווח, ואמר כי הוא "ספקולטיבי במקרה הטוב".

החשש הוא כי מתקפה אמריקאית תגרום למלחמת עולם שלישית כשהפעם ייעשה שימוש בנשק גרעיני. סגן שר החוץ של צפון קוריאה אמר הבוקר לסוכנות הידיעות AP כי ארצו תבצע את הניסוי הגרעיני הבא מתי שהמטה העליון ימצא לנכון, והזהיר כי פיונגיאנג לא "תשב בחיבוק ידיים" לנוכח מתקפת מנע אמריקנית אפשרית. הוא הוסיף כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "גורם לבעיות בציוציו התוקפניים בטוויטר", וכי המצב בחצי האי הקוריאני נמצא ב"מעגל קסמים".

שר החוץ של דרום קוריאה, יון ביונג סה, אמר אתמול בישיבת פרלמנט מיוחדת, כי ארה"ב תתייעץ עם סיאול לפני שתנקוט בצעדים רציניים. "גורמי הממשל האמריקניים, שמודעים לחששות שיש לנו, אישרו שוב ושוב כי ארה"ב תדון איתנו על כל הצעדים שתנקוט בקשר לצפון קוריאה".

הצפון קוריאנים לא רק מאיימים, ארגון "צפון 38", שעוקב אחרי הפעילות של צפון קוריאה, טען אתמול כי צפון קוריאה מוכנה לערוך ניסוי נוסף באתר הניסויים הגרעיניים פונגי-רי. הארגון אמר כי הוא מסתמך על צילומי לוויין מ-12 באפריל, שמראים פעילות מתמשכת באתר וכי נראה שאתר הניסויים "דרוך ומוכן". פרשן של הארגון אמר ל-CNN כי "הפעילות במהלך ששת השבועות האחרונים מצביעה על היערכות סופית לניסוי".

לפי הארגון, בתצלומים משלשום נרשמה פעילות חדשה באזור המנהלי הראשי, והיה תגבור של אנשי צוות במרכז הפיקוד. "בחצר האזור המנהלי הראשי יש בערך 11 משטחים מכוסים בברזנט של ציוד או אספקה, בנוסף לעוד אנשי צוות", נכתב באתר הארגון. באחת התמונות נראו רכבים בכניסה לשער הצפוני. אם אכן תבצע צפון קוריאה ניסוי גרעיני הוא יהיה השישי שלה, ובתקופה של מתיחות גדולה בין המדינה המבודדת לארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר