חצה כל גבול

השתלחות חסרת רסן של 'הארץ' ברבי מליובאוויטש

כתב עיתון 'הארץ', רוגל אלפר, השתלח הבוקר בטורו בעיתון הקיצוני ברבי מליובאוויטש, כשהוא מכנה אותו במילים קשות ומזלזלות במיוחד ומתבטא בצורה קשה כנגד פועלו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

אם היה מי שחשב שהמאמר של הפובלציסט יוסי קליין בעיתון ׳הארץ׳ שהשווה בין הציונות הדתית לחיזבאלה הנו חציית גבול בוטה ומסוכנת של העיתון, הרי שהבוקר מתברר כי המתקפה של העיתון הקיצוני נגד ענייני הדת נמשכת במלוא עוזה.

העיתונאי רוגל אלפר אמנם ידוע בדעותיו הקיצוניות כלפי נושאי הדת ובפרובוקציות השגרתיות שלו כלפי כל נושאים שברוחניות אולם נדמה כי הפעם גם הוא עלה מדרגה וחצה קווים אדומים כשהוא פוער פיו כנגד גדולי ישראל.

אלפר מתייחס בטור שפורסם היום לסדרה ששודרה בערוץ 20 על הרבי מליובאוויטש וכותב: ״הרבי מליובאוויטש היה משוגע לגמרי, כמובן. בסביבות 1951 נסתלקה בינתו. זו הייתה השנה שבה הפסיק לעסוק בהנדסה ימית והכריז שיביא לארץ את השכינה, את הגאולה״.

אלפר ממשיך וכותב בעוקצנות: ״מאליו מובן שזכותו לשיגיונותיו. וזכות חסידיו ללכת בעקבותיו, לעשות לו פולחן אישיות ולציית לכל גחמותיו. זכותם להאמין שהם עדיין בקשר ישיר אתו, אף על פי שהוא מת ב-1994. הוא איננו עוד. חדל להיות. קאפוט. לא בנמצא. אבל כמו בעל חנות החיות במערכון התוכי של "מונטי פייתון", חסידיו טוענים שהרבי נוכח. יבושם להם. הם טועים, כמובן. מת זה מת״.

בהמשך טוען אלפר במילים קשות כי ״הצרה היא שלא הייתה לרבי שום סובלנות כלפי יהודים שלא מאמינים בכל הבולשיט המגלומני שלו״

הוא מוסיף מצהיר במילים חריפות ובוטות: "הרבי מליובאוויטש מינה עצמו לדאוג לעם ישראל, ואילו אני סבור שהוא כסיל. אז יש לנו חילוקי דעות. כלומר, היו יכולים להיות לנו, לו היה חי. אבל הוא מת. לגמרי. לתמיד. מת לעולמי עד ולנצח נצחים. ואף פעם לא יחזור לחיים".

הדברים החריפים עוררו סערה רבה בקרב חסידי חב"ד ובקרב כל מי שכבודם של גדולי ישראל עומד לנגד עיניו. אישי ציבור שראו את הדברים הביעו מחאה חריפה על הזלזול בגדולי הדור תוך השתלחות בוטה וחסרת רסן בכל הקדוש והיקר לעם היהודי.

לדבריהם, שוב עבר אלפר כל גבול וגילה כי שנאת היהדות ואנטישמיות של ממש מדברת מגרונו כאשר כל מטרתו להשמיץ את היהודים המאמינים ולפגוע בכל דבר שבקדושה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר