צפו בפצצה בפעולה

'אם כל הפצצות': לפחות 36 הרוגים מארגון הטרור דאעש

פצצת הענק האמריקאית במשקל 9800 קילו שזו הפעם הראשונה שנערך בה שימוש מבצעי הביאה למותם של לפחות 36 לוחמי ארגון הטרור באפגניסטן ולפיצוץ מאגר נשק גדול שלו (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רגע הפגיעה בקרקע (צילום: משרד ההגנה האמריקאי)

לפחות 36 מחבלים של דאעש נהרגו במתקפה בה הוטלה פצצת הענק - "אם כל הפצצות" באפגניסטן על רשת מנהרות של אנשי הארגון הקיצוני, כך על פי משרד ההגנה האפגני שהוסיף כי אף אזרח לא נפגע במתקפה הקטלנית.

משרד ההגנה האפגני הודיע כי "אם כל הפצצות" פגעה באזור כפרי בעמק מומנד שבו שוהים לוחמי דאעש ברשת של מערות. "בעקבות ההתקפה על מקום מסתור אסטרטגי, הושמד מערך מנהרות תת-קרקעיות עמוקות ונהרגו 36 לוחמי דאעש", נמסר ממשרד ההגנה. כתב של רשת אל-ג'זירה באפגניסטן דיווח שמספר גדול של מנהרות בשימוש דאעש הושמדו כתוצאה מהטלת "אם כל הפצצות".

לפי רשת CNN, משרד ההגנה האפגני דיווח על הרס של שלוש מנהרות תת-קרקעיות ועל נשק ותחמושת שהושמדו בתקיפה.

הפצצה ממתינה

נשיא אפגניסטן לשעבר חמיד קרזאי גינה את המתקפה, וצייץ בטוויטר: "זו לא מלחמה בטרור אלא שימוש ברוטלי ביותר ולא-אנושי במדינה שלנו לצורך בדיקת נשק חדש ומסוכן". הנשיא הנוכחי, אשרף ראני, הנהנה מתמיכת ארצות הברית טרם הגיב לתקיפה אך סביר להניח שהוא מרוצה מכך שארה"ב מחסלת את קיני הטרור בחצר האחורית שלו.

איסמאעיל שינווארי, מושל אזור אצ'ין שבו פגעה הפצצה, אמר לרשת BBC שכוחות מיוחדים של צבא אפגניסטן בסיוע אווירי של צבא ארצות הברית החלו במתקפה נגד דאעש באזור זה לפני 13 ימים. לדבריו, האזור הזה הופצץ לא אחת, "אבל ההפצצה אמש הייתה חזקה מאוד. החזקה ביותר שראיתי". גולאב מנגל, מושל ננגרהר - המחוז שבו התבצעה התקיפה - אמר כי לוחמי דאעש השתמשו במתחם התת-קרקעי שהופצץ "להרוג אנשים ולקיים פגישות חשובות".

הפצצה GBU-43/B MOAB במשקל של 9,800 ק"ג הוטלה אתמול (ה') וזו הייתה הפעם הראשונה שהפצצה הזו הופעלה בשדה קרב. זו הפצצה הקונבנציונלית הגדולה ביותר שבה נעשה שימוש מבצעי אי פעם. היא פותחה ערב המלחמה בעיראק וניסוי ראשון נערך בה ב-2003.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא גאה בצבא האמריקני על הפעולה ה"מאוד מאוד מוצלחת" באפגניסטן. "כולם יודעים מה קרה בפעולה שאישרתי. יש לנו את הצבא הטוב בעולם והם עשו את עבודתם, כרגיל. נתתי להם אישור מלא". הוא אמר שיש לו ביטחון מלא בצבא האמריקני, "למען האמת, הם כל כך מוצלחים לאחרונה. אם תביטו על מה שקרה בשמונה השבועות האחרונים בהשוואה למה שקרה במשך שמונה שנים, תראו הבדל עצום".

בהודעה רשמית אמר אמש מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן הגנרל ג'ון ניקולסון: "דאעש סופג עוד ועוד הפסדים, ולכן הוא מגביר את השימוש שלו בבונקרים ובמנהרות כדי לבצר את ההגנות שלו. זה הנשק הנכון להפחתת המכשולים האלה ולשימור המומנטום של המתקפה שלנו על דאעש". בהודעה הדגיש ניקולסון כי הכוחות האמריקניים נקטו את כל אמצעי הזהירות האפשריים כדי למנוע פגיעה באזרחים כפי שאכן אושר בידי משרד ההגנה האפגני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר