מחקר גילה: למה קשר השרוכים שלנו תמיד נפרם?

צוות חוקרים מאוניברסיטת ברקלי גילה את התשובה לשאלה שהטרידה את מוחותיהם של רבים. למה לפתע, תמיד ברגע הלא נכון, שרוכי הנעליים שלנו נפרמים? (מעניין, מחקרים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

צוות חוקרים מאוניברסיטת ברקלי גילה את התשובה לשאלה שהטרידה את מוחותיהם של רבים. למה לפתע, תמיד ברגע הלא נכון, שרוכי הנעליים שלנו נפרמים? החוקרים גילו כי השרוכים נעים יחד עם הנעל, וכאשר כף הרגל נוגעת במדרכה - מתרחשת היפרדות קטנה של השרוכים. "הכוח שהנעל סופגת במגע במסלול עובר מהעקב לשרוכים דרך לשון הנעל, וכתוצאה מכך מרכז הקשר נפגע", נכתב בדו”ח שפרסמו החוקרים.

ההיפרמות של השרוכים לא מתרחשת ברגע. ההתרופפות מתרחשת קצת בכל צעד, ולאחר תהליך הדרגתי הקשר כולו נפרם. המחקר גם גילה כי "קשר הסבתא" בו רוב נועלי הנעליים משתמשים - לא באמת יעיל.

כריסטין גרג, סטודנטית להנדסה מכנית שהובילה את המחקר, אמרה: "הייתי חייבת להבין למה זה קורה. זה אולי נשמע כמו עניין טריוויאלי, אבל אנחנו ממשיכים לנסות להבין מה גורם לקשרים להישאר חזקים. אם נבין את הדינמיקה מאחורי קשירת שרוכים, זה אולי יכול לעזור לנו להבין קשרים אחרים, חשובים הרבה יותר, כמו די־אן־אי, ולהבין מדוע יש בהם לפעמים כשלים".

כריסטין סיפרה כי הפסיקה להשתמש ב"קשר הסבתא", והחלה בשנתיים האחרונות ליצור בנעליה קשר מרובע - וזה עובד, כך היא טוענת. "זה היה מעבר לא פשוט. לא קל לשבור הרגלים ישנים. שריר הזיכרון הוא גם ברכה וגם קללה, בפעם הראשונה לקח לי שתי דקות לשרוך את הנעליים".

בינתיים, על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", גם רוברט מת'יוס - פיזיקאי מאוניברסיטת אשטון בבריטניה שלא היה לו קשר למחקר, החליט לאמץ את הממצאים: "סוף־סוף יש הוכחה מדעית למה שהרבה אנשים חושבים כבר הרבה זמן: שהדרך המסורתית שבה אנחנו קושרים את השרוכים היא די גרועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר