מוביל המחאה - ברגותי

חשש מהתלקחות: 1,200 מחבלים פלסטינים שובתים רעב

כ-1,200 אסירים פלסטינים הכריזו על שביתת רעב ללא הגבלת זמן. המנהיג - מרוואן ברגותי שפרסם טור מכלאו ב'ניו יורק טיימס'. בתגובה, שב"ס החל להחרים מכשירי רדיו מהמחבלים (חדשות, ביטחוני)

מרואן ברגותי. הועבר לבית מעצר (צילום: Flash90)

לפחות 1,200 אסירים פלסטינים מתוך קרוב ל-6,000 הכלואים בישראל, פתחו היום (שני) בשביתת רעב אותה מוביל מרואן ברגותי. בניסיון למנוע התלקחות בבתי הכלא, שב"ס החל להעביר אסירים פלסטינים דומיננטים דוגמת ברגותי לבתי כלא ובתי מעצר אחרים. בתי הסוהר בהם הודיעו אסירים פלסטינים על שביתה הם - גלבוע, מגידו, נפחא, קציעות, שקמה, רמון, הדרים וניצן.

ברגותי פרסם היום טור מיוחד ב"ניו יורק טיימס", באמצעות מכתב שהבריח מהכלא, ובו הסביר מדוע החליט לפתוח בשביתת הרעב. לדבריו, "לאחר שהעברתי את 15 השנים האחרונות בכלא הישראלי, הייתי הן עד והן קורבן למערכת הבלתי חוקית של מעצרים שרירותיים וטיפול נוראי באסירים הפלסטינים".

בית הכלא "גלבוע" (צילום: משה שי, פלאש 90)

"לאחר שניסינו לנצל כל אופציה אחרת, החלטתי כי אין כל ברירה מלבד להתנגד להתעללות הזו על ידי שביתת רעב", כתב ברגותי. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, תקף את העיתון האמריקני, ואמר כי בניגוד לנכתב בעיתון כי ברגותי הוא 'מנהיג פלסטיני וחבר פרלמנט' - "שכחו לציין שהוא רוצח וטרוריסט שעמד בראש ארגון טרור".

בשירות בתי הסוהר בודקים כיצד הוברח המכתב מהכלא לידי העיתון או שאישתו של המחבל כתבה אותו, זאת בכדי לבדוק אם אפשר להעמיד את ברגותי לדין משמעתי.

כחלק מהצעדים שמקיים השב"ס נגד מחאת האסירים הפלסטינים, הוצא רכוש שהוחזק בחדריהם של המחבלים, דוגמת מכשירי רדיו, טלוויזיות וציוד נוסף. במקביל, נשללו ביקורים מחלק מהאסירים.

מסמך הדרישות של המחבלים הפלסטינים (סריקה)

בשירות בתי הסוהר אמרו היום כי: "יש לנו ניסיון רב בהתמודדות עם שביתות רעב ויש יכולת ואמצעים להתמודד ולהכיל אותה. איננו מנהלים משא ומתן עם האסירים. נערכנו מראש לאפשרות של שביתה, בתיאום עם גורמים נוספים, ובהם צה"ל, משרד הבריאות, מתפ"ש, שב"כ, משטרה ועוד".

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית הביע תמיכה באסירים השובתים רעב וכינה אותם "גיבורים". לדבריו, סוגיית האסירים תהיה תמיד הסוגייה המרכזית. הוא קרא לקהילה הבינלאומית להתערב במהירות בנושא ו"להציל את חיי האסירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר