נמצא סוג חדש לחלוטין של עכביש ענקי

הוא אמנם ענק ורבים (או בעיקר רבות) יקבלו ממראהו התקף לב, אך עכביש הענק בגודל ה-10 ס"מ שהתגלה לפני כ-4 שנים במכסיקו אינו מסוכן לבני אדם ונחשב לסוג חדש (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: המוזיאון להיסטוריה של הטבע בסאן דייגו)

בשנת 2013 גילו חוקרים עכביש ענק, מסתורי וחובב מערות בהרים של מדינת באחה קליפורניה הדרומית שבמכסיקו. ארבע שנים אחרי מתפרסם מחקר בכתב העת הזיאולוגי Zootaxa. המחקר שארך מאז גילוי העכביש, חשף כי לא רק שמדובר במין חדש של עכביש - אלא גם בסוג חדש שמעולם לא נראה כמותו.

"כשראיתי לראשונה את העכבישים הללו, מאוד התרשמתי מהגודל שלהם", הסבירה ד"ר מריה לואיסה חימנס, חוקרת מהמרכז לחקירות ביולוגיות בצפון-מזרח מכסיקו וחלק מצוות החוקרים הבינלאומי שבחן את המקרה. "מניסיוני במהלך השנים של איסוף עכבישים בחצי האי באחה קליפורניה, מעולם לא ראיתי עכביש כל כך גדול. חשדתי שיש כאן משהו חדש שמחכה שיתארו אותו".

למרות גודלו המפחיד החוקרים מצאו את העכביש כלא מסוכן לבני אדם. אחד מחברי צוות המחקר, האנטומולוג ג'ים בריאן ממוזיאון להיסטוריה של הטבע בסן דייגו, סיפר בהודעה רשמית שהוא אפילו "זכה" להינשך על ידי העכביש. "אני עדיין בחיים", חידד. עם זאת החוקרים עדיין לא ניתחו את הרעילות של הארס של העכביש. ה

ברחבי העולם, מדענים הצליחו לגלות ולסווג יותר ממיליון מינים של חרקים ועכבישים. אך עדיין חוקרים טוענים כי מרבית העכבישים והחרקים שעל כדור הארץ עדיין כלל לא התגלו. לפי ההערכות, ישנם עוד 5 מיליון מינים שטרם נמצאו או סווגו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר