כך צפייה במסכים מקצרת את שנת הילדים

מחקר שנערך בבריטניה חשף כי על כל שעה שילד נחשף למסכים במהלך היום זמן השינה שלו נפגע ומתקצר ב-16 דקות. ההמלצה למנוע חשיפה למסכים ככל הניתן (משפחה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנו מודעים לפגמים החינוכיים בשימוש של ילדים במחשבים או מסכים אחרים אך מחקר חדש מצא כי יש לכך גם השלכות בריאותיות משמעותיות. על פי המחקר מרבית התינוקות והילדים "מכורים" למסכי המגע וסובלים מירידה בשעות השינה כתלות ישירה בזמן החשיפה למסכים.

המחקר שנערך בבריטניה בקרב 715 משפחות ונחשף ב"דיילי מייל" הבריטי, מצא כי 75% מהילדים והפעוטות הבריטיים נחשפים למסכי מגע מדי יום. 51% מהפעוטות בגילאי 6-11 חודשים משתמשים במסכי מגע כל יום. המספר עולה ל-92% מהילדים עד גיל שלוש שמשתמשים בסמארטפונים וטאבלטים באופן יומיומי.

החוקרים שבדקו גם את שעות השינה של הילדים בהשוואה לאלה שאינם נחשפים למסכים, מצאו כי כל 25 דקות של חשיפה למסכי מגע אצל הילדים מפחיתה שש דקות שינה. שעה של חשיפה יומיומית מפחיתה 16 דקות מזמן השינה היומי של הילד. על פי המחקר, ילדים משתמשים במכשירים בממוצע במשך כ-25 דקות בכל יום, כלומר שש דקות של שינה אבודה.

הקשר בין מסכי המגע לשינת הילד אינו ברור עדיין לחוקרים, אבל אחת ההשערות היא שמסך המגע גורם לפעלתנות יתר אצל הפעוט או הילד. השערה נוספת היא שהחשיפה לאור מסך המגע פוגעת בהפרשת השעון הביולוגי מלטונין בגוף ומשבש בכך את זמני השינה של הילדים.

הנחיות אחרונות של האיגוד האמריקני לרפואת ילדים קובעות, כי עד גיל שנה וחצי יש להעדיף פעילות לימוד ובילוי ללא מסכים כלל. מגיל 18 חודשים ומעלה חלק מאמצעי המדיה עשויים להיות בעלי ערך חינוכי לפעוטות והצפייה בתכנים צריכה להיעשות יחד עם ההורים שיסייעו לילד להבין במה הוא צופה ובמשך שעה ביום בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר