מבילעין למאה שערים

תומכי 'הפלג הירושלמי', היכונו: ה'בואש' בדרך אליכם

ל'כיכר השבת' נודע כי במשטרה שוקלים לעשות שימוש בחומר הבואש בהפגנות של 'הפלג הירושלמי'. עד כה נעשה שימוש בחומר רק בהפגנות של פלסטינים ופעילי זכויות אדם (חדשות, ארץ)

מכלית בואש בבילעין, דצמבר 2011 (צילום: טל קינג, CC BY-SA 3.0)

על רקע הכרזות של גורמים ב'פלג הירושלמי' על כוונות לקיים הפגנות גם בימים הקרובים - זאת בין השאר כשברקע התפוצצות פרשת החשדות לניסיון סחיטה של חברות שלא פרסמו בעיתון "הפלס" - ל"כיכר השבת" נודע כי במשטרה שוקלים לראשונה לעשות שימוש בחומר ה"בואש" לפיזור ההפגנות - בו עד כה נעשה שימוש בעיקר בהפגנות של פלסטינים ופעילי זכויות אדם בבילעין.

בואש בשימוש צה"ל. צפו:

חומר הבואש פותח על ידי משטרת ישראל והוא קרוי על שם בעל החיים ממשפחת הבואשים המגן על עצמו מטורפים באמצעות הפצת ריח רע. החומר, בו נעשה שימוש לפיזור הפגנות, מותז ממיכלית לעבר המפגינים וגורם לריח רע לדבוק בהם. הנוזל המותז הוא תמיסה מימית של שמרים וסודה לשתיה המושרים זמן רב, ויוצרים ריח כבד ובלתי נסבל.

השימוש העיקרי בבואש, שמוגדר כנשק 'אל הרג', החל בשנת 2008 במהלך הפגנות של פעילי שמאל ופלסטינים כנגד גדר ההפרדה, ובשנת 2009 נכנס החומר לשימוש צה"לי בשטחי יהודה ושומרון.

החברה המייצרת את הבואש מציינת בפירסומיה כי חשיפה לחומר עשויה להיות מלווה בתופעות לוואי דוגמת כאבי בטן בעקבות בליעה, או גירוי בעור, אדמומיות וכאב בעיניים בעקבות חשיפה אליו.

בהפגנות שהתקיימו בעבר בבילעין, התלוננו המפגינים על שימוש מוגבר של הצבא והמשטרה בחומר נגד המפגינים - מה שאולי יכול להעיד על עוצמתו ויעילותו.

כיום, אין יכולת להתגונן מפני החומר, שכן כל מגע עמו מביא להשארות הריח זמן רב על הבגדים. עם זאת, ניתן לעשות שימוש במעילי גשם חד פעמים כדי להימנע ממגע ישיר עם החומר. יודגש, כי אין בכך משום עידוד לנטילת חלק בהפרות סדר ובהתקהלויות בלתי חוקיות.

במשטרת ישראל לא הכחישו או אישרו את הפרטים, אך מסרו: "אין לנו כוונה להתייחס לפעילות מבצעית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר