חלק מהחשודים שוחררו

'התנהגות שלא מביישת מאפייה': הוארך מעצר עורך הפלס

מעצרו של עורך 'הפלס' נתי גרוסמן הוארך ביומיים, לאחר שהשופט ציין שחומרים חסויים מבססים את החשד כי היה מעורב בפרשת הסחיטה. עורך דינו של גרוסמן: 'ניסיון לחסל את העיתון' (חרדים,בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתי גרוסמן, עורך "הפלס". מעצרו הוארך (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בשעות אחר הצהריים, הובאו לביון בהארכת מעצרם בבית המשפט בראשון לציון ראשי עסקני "הפלג הירושלמי" ובכירי ביטאון "הפלס" שנעצרו בפשיטת המשטרה בשעות הלילה המאוחרות במסגרת החשדות לניסיון סחיטת חברות ענק.

חלקם של העצורים שוחררו, ביניהם סגן עורך העיתון ישעיהו ויין וכן יוסף חיים גרוסמן, בנו של נתי גרוסמן עורך העיתון. מנגד, מעצרו של גרוסמן עצמו הוארך ביומיים. מעצרו של אליהו צבי פודרובניק הוארך ביומיים עד ל-20.04. מעצרו של שמוליק אלישיב הוארך בשלושה ימים. פעיל הפלג, טרופר, קיבל שחרור בתנאי מעצר בית מלאים עד ל-21.04. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים במשך עשרה ימים, והוא נדרש להפקיד 1,000 ש"ח עד מחר.

החשודים בבית המשפט. היום (צילום: פלאש 90)
שמוליק אלישיב, בבית המשפט היום (צילום: פלאש 90)
אברהם טריגר בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)
מרדכי קראוס בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

במהלך הדיון, התבטא השופט כי מדובר בעדויות חמורות ובהתנהגות שאינה מביישת משפחות מאפייה. השופט טען שהוצג בפניו חומר חסוי שיש בו בכדי לבסס חשד סביר למעורבותו של עורך העיתון, גרוסמן, בחשדות שהועלו כלפיו בגין עבירות של סחיטה באיומים והטרדה.

מעצרם של פעילי "הפלג הירושלמי" אברהם טריגר ושרגא יברוב הוארך ב-8 ימים, זאת לאחר שהשופט התרשם מחומרת הראיות הקיימת בענינם של השניים.

הפשיטה והמעצרים (צילום: דוברות המשטרה)

סנגורו של גרוסמן, עו"ד יאיר גולן התנגד ומחה על עצם הבקשה להאריך את המעצר. לטענתו, מדובר בנסיון לחסל את העיתון לצד עשיית שימוש במשטרה לצרכים פוליטיים, שכן המשטרה למעשה עצרה את כל הצוות הבכיר של העיתון והחרימה את המחשבים של מערכת העיתון זאת במגמה להביא לחיסולו "ללא כל הצדקה תוך פגיעה בחופש הביטוי וללא כל הצדקה ענינית".

שעי'ה ויין, שוחרר למעצר בית (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)
ובינתיים, תומכי 'הפלג' שבו לרחובות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר עו"ד גולן: "למיטב הבנתי לא היתה כל הצדקה ענינית למעצרו של נתי גרוסמן עורך עיתון הפלס. לפי התרשמותי קיימים כאן שיקולים פוליטיים שמטרתם להביא לחיסולו של העיתון, תוך פגיעה בזכותו של העיתון להביע את עמדותיו - גם אם אינן אהודות בהכרח על כל הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר