"שפל שאחריתו מי ישורנו"

קצין בכיר בצה"ל מגלה: "14 נשים חרדיות - בשורות צה"ל"

קצין בכיר גילה הצהריים כי בצה"ל ישנן כיום 14 נשים חרדיות שמועסקות ומשרתות בתחומי המודיעין ומוגדרות כאזרחיות עובדות צה"ל. גורם צבאי נוסף: "החרדיות לא נאלצות ללבוש מדים" (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90)

קצין צבאי בכיר התייחס הצהריים (רביעי) לסערה שנוצרה בעקבות פקודת השירות המשותף והכעס בקרב רבנים ואישי ציבור דתיים, והבטיח כי צה"ל יעשה הכל בכדי למנוע מצב בו חיילים דתיים ייאלצו לשרת בגדודים מעורבים.

בהמשך, הקצין הבכיר חשף נתון מעניין - לפיו כיום בשורות צבא ההגנה לישראל יש 14 נשים חרדיות. ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר ב-14 נשים המוגדרות כאזרחיות עובדות צה"ל, שמועסקות ומשרתות בתחומי המודיעין. הגורם לא הרחיב על מידת החרדיוּת של אותן בנות.

איש חינוך חרדי שהתייחס הערב לשירותן של נשים חרדיות בצה"ל, הביע דאגה מכך ש"הצבא מנסה לחדור לציבור החרדי גם בנושא כה חמור, של גיוס בנות, שעליו אמרו גדולי הדור כי הוא ב'יהרג ואל יעבור'".

הפגנה נגד שירות חרדים בצה"ל, בחודש שעבר (באדיבות המצלם)

"מדובר במגמה אפלה ומסוכנת", אומר גורם חרדי בכיר, "צה"ל שולף את ציפורניו גם כלפי מה שהיה ידוע עד היום כטאבו מוחלט ודבר האסור בתחליט האיסור. מדובר בשפל חסר תקדים שאחריתו מי ישורנו" אמר בזעם.

מנגד, גורמים צבאיים הסבירו כי "מדובר בסך הכל באזרחיות עובדות צה"ל. אלו נשים נשואות שהשתלמו בלימודים אקדמיים ובמקום לעבוד בחברת היי טק מפורסמת בחרו לעבוד בצבא באותו תפקיד בדיוק. הן אינן צריכות ללבוש מדים ואפילו את המשכורת מקבלות ממשרד הביטחון רק שבפועל במקום לעבוד במקום אזרחי עובדות בתוככי הצבא".

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בפרויקט אשר במסגרתו מועסקות גם חרדיות במסגרת אזרחית ולא במסגרת שירות חובה.
מלש"בית שמגישה תצהיר שבו מצהירה על הווי משפחתי דתי יכולה על פי חוק לקבל פטור ובכלל זה כמובן חרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר