ריבלין: "אנשים לא מבינים עד כמה הייתה עמוקה השפעת הרבי מליובאוויטש"

הנשיא ראובן ריבלין לכותבי הספר "ברגע האמת" על הרבי מליובאוויטש, העיתונאים שלום ירושלמי, יוסי אליטוב ואריה ארליך: "אנשים לא מבינים עד כמה הייתה עמוקה השפעתו של הרבי מלובביץ'. הייתה לו תפיסה ציונית, במובן שלו, תפיסה עמוקה מאוד. כשעמדתי מולו חשתי התרוממות רוח. לא תהיה אות בספר הזה שלא אקרא" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: עזרא לנדאו)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום (ד') בלשכתו את העיתונאים שלום ירושלמי, יוסי אליטוב ואריה ארליך, לרגל צאתו לאור של ספרם החדש - 'ברגע האמת: הרבי מלובביץ' והדיאלוג הביטחוני-מדיני עם מקבלי ההחלטות בישראל'. הספר, שיצא לאור בהוצאת 'כנרת, זמורה-ביתן-דביר', הוענק לנשיא על ידי המחברים בהקדשה אישית והתקבל בברכה על-ידי הנשיא.

במהלך הפגישה הממושכת עם מחברי הספר העלה הנשיא זיכרונות מפגישתו והתכתבויותיו עם מנהיג תנועת חב"ד, רבי מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל, וסיפר על קשריו ומפגשיו של אביו, פרופסור יוסף יואל ריבלין ז"ל, עם הרבי. נשיא המדינה ציין כי "הרבי מלובביץ' הוא אישיות יוצאת דופן, דמות מאוד מיוחדת ביהדות. הוא היה מנהיג, לא רק ברמה ההלכתית או רק ברמה התפיסה הדתית - הוא היה מנהיג שהיכולות שלו להשפיע על אחרים היו בעלות עוצמה אדירה".

צילום: עזרא לנדאו

נשיא המדינה הרחיב וסיפר על תחנות לאורך הקריירה הציבורית שלו שבהן נתקל בהשפעתו של האדמו"ר על תהליכים במדינת ישראל, וציין: "כשהיית רואה את הרבי מלובביץ' היית מרגיש תחושה מיוחדת של התרוממות רוח מול המנהיג הענק הזה. הרבי הקים מעצמת שליחות שפרוסה על כל העולם כרשת שגרירויות של היהדות ברחבי העולם. בביקוריי הממלכתיים בעולם - לא קורה כמעט שלא נפגוש את שליחי חב"ד למדינה".

בסיום הפגישה אמר הנשיא לכותבים, ירושלמי, אליטוב וארליך: "יישר-כח לכם. עשיתם דבר חשוב ביותר. כששמעתי על צאתו של הספר לאור, אמרתי: לא תהיה אות בספר הזה שלא אקרא... כי אנשים לא מבינים עד כמה הייתה עמוקה השפעתו של הרבי מלובביץ'. הייתה לו תפיסה ציונית, במובן שלו, תפיסה עמוקה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר