החלטה תמוהה

גוגל מפתחת בחשאי חוסם פרסומות לכרום

ענקית הטכנולוגיה גוגל שחלק הארי של הכנסותיה מגיע מפרסומות, מפתחת על פי ה'וולסטריט ז'ורנל' תוסף מובנה לכרום שיחסום פרסומות שאינן הוגנות ומפריעות (מחשבים)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דיווח חדש חושף כי מכל החברות, דווקא גוגל, שמתבססת על הכנסות אדירות מפרסומות, מפתחת חוסם פרסומות שישולב בדפדפן הכרום הפופולרי שלה. על פי ההערכות, הכלי חדש ישולב בכרום בקרוב מאוד.

על פי הדיווח שהופיע ב'וולסטריט ז'ורנל', מפתחת גוגל בחשאי חוסם פרסומות מובנה לדפדפן הכרום שלה. כמו מרבית הפיצ'רים והעדכונים בכרום, יגיע גם חוסם הפרסומות הן לגרסת המחשב של הדפדפן והן לגרסת המובייל. עוד לא ידוע האם חוסם הפרסומות יגיע פועל כברירת מחדל, או שהמשתמשים יצטרכו להפעיל אותו בהגדרות הדפדפן.

מרגע שחוסם הפרסומות יהיה פעיל הוא יוכל לחסום מגוון רחב של פרסומות שנחשבות ל"מציקות". הכוונה לפרסומות שאינן עומדות בתקן של הקואליציה לפרסומות טובות יותר, ארגון שמורכב ממפרסמים כמו יוניליוור או P&G למשל, רשתות פרסום כמו AppNexus, גופי תוכן כמו News Corp וחברות טכנולוגיה דוגמת פייסבוק וגוגל.

בין הפרסומות שלא עומדות בתקן הן פרסומות וידאו באוטופליי, כלומר, פרסומות שמתחילות לנגן וידאו עם סאונד עם טעינת הדף; פרסומות שלא ניתן להעלים וחוסמות יותר מ-30 אחוז משטח הדף; פרסומות פופ-אפ שמופיעות בזמן טעינת האתר; מעברונים – אותן פרסומות שמכסות את המסך לפני שהמשתמש יכול לגשת לתוכן ועוד.

על פי הדיווח, המשתמש יוכל לחסום רק את הפרסומות המציקות, שלא עומדות בתקן; כשאם אתר מסוים יציג גם פרסומות רגילות וגם פרסומות מציקות, יוכל המשתמש "להעניש" את האתר ולחסום את כל הפרסומות – גם ההוגנות והלא טורדניות. מכיוון שכרום הוא הדפדפן הפופולארי ביותר בעולם עם נתח שוק של כ-50 אחוזים, צעד כזה, יגרום לבעלי האתרים לוודא היטב שהם לא מציגים אף פרסומת שתפגע בחוויית הגלישה של הקוראים שלהם.

במבט ראשון מדובר בצעד תמוה על גבול היריה העצמית ברגל שכן גוגל מרוויחה מיליארדים רבים מפרסום ברשת. עם זאת, בגוגל מביטים בדאגה בנתוני השימוש בחוסמי פרסומות ורואים זינוק של 30 אחוז בשימוש בשנה האחרונה, כשבארצות הברית, יותר מ-20 אחוז מהגולשים כבר עושים שימוש בחוסמי פרסומות שונים.

כתוצאה מכך, בגלל אתרים סוררים עם פרסומות מציקות, "נענשים" אתרים שמציגים פרסומות הוגנות ולא מטרידות כמו גוגל למשל. לכן, בוחרת גוגל באסטרטגיית "אם אינך יכול להביס אותם תצטרף אליהם" ובמקום להשאיר את המגרש לשחקניות כמו תוסף ה-AdBlock Plus, ששולטות למעשה בתחום ועושות בו כרצונן, מעדיפה גוגל "להרגיע" את המשתמשים, לטפל בבעיה שמציקה להם באמת וכך גם למנוע חסימה של הפרסומות שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר