משדר ביטחון

הסגן של נסראללה: ישראל מורתעת מאיתנו

השייח' נעים קאסם לא מפחד ממלחמת לבנון שלישית, לפחות לפי דבריו בהם הוא מנתח את היערכות העורף הישראלי ואת הפוליטיקה הפנימית שמכתיבה פה את השיח הלוחמני (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נעים קאסם. ארכיון (צילומסך: מתוך טוויטר)

סגנו של מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם טוען הבוקר (חמישי) כי ישראל תמנע הקיץ ממלחמה בצפון כי היא מורתעת מחיזבאללה וחוששת מאבידות רבות ומהעורף הלא ערוך שלה.

בראיון לעיתון הלבנוני 'אל-אח'באר', המזוהה עם ארגון הטרור, נשאל קאסם אם בחיזבאללה חוששים ממלחמה הקיץ, והשיב כי "כל האינדיקציות מעידות שישראל מורתעת, היא לא קיבלה החלטה לנהוג בתוקפנות מחודשת נגד לבנון בשלב הזה. זה לא נובע מהמוסר הטוב שלה, אלא מתוך הבנתה שכל מלחמה נגד לבנון תבטיח אבידות לישראל".

עוד הוא אמר, כי "ישראל לא תזכה לשום אינדיקציות חיוביות, לא בשטח ולא מבחינה פוליטית. לכך אני מוסיף את הבלבול הישראלי בנוגע לחולשת העורף להתמודד עם כל מלחמה, ואת ההמתנה לתוצאות של ההתפתחויות בסוריה".

קליפ של חיזבאללה בעברית. לא מפחיד, מצחיק (צילום ארכיון)

במענה לשאלה אם איומיו האחרונים של נסראללה על הכור בדימונה ועל מיכל האמוניה לא מגדילים את הסיכויים למלחמה. לדבריו, "נאומו של נסראללה נועד לעמת את ישראל עם סוגייה רגישה, ולפיה ליבוי יצרים מבחינה תקשורתית ופוליטית עלול להביא למלחמה שהיא לא מוכנה אליה עדיין ולא רוצה בה בשלב זה. השתיקה שלהם אחרי הנאום של נסראללה מוכיחה שההצהרות שלהם היו בעלות אופי פוליטי פנימי ולא הקדמה למלחמה".

"ההתנגדות במוכנות שיא. אם הישראלים יפתיעו ולמרות הניתוחים הפוליטיים יבצעו צעד טיפשי או פזיז, רמת המוכנות של חיזבאללה מאפשרת לו לעמוד בפני כל מלחמה אפשרית, הן מבחינת מספרית, מבחינת אמצעים ומבחינת המטרות".

לגבי התקיפה האמריקנית בסוריה הוא אמר כי "מדובר בתקרית מוגבלת שהשיגה את מטרתה והסתיימה. ארה"ב רצתה להעביר מסר באמצעות התקיפה, ולפיו היא נוכחת בכוח בזירה. ההד המדיני של התקיפה היה מוגזם בהשוואה להשפעה שלה בשטח. זה ניכר בבירור בכך שהודיעו לרוסים מראש על התקיפה, וגם נוכח התסכול של הישראלים אחרי דברי ההלל הראשוניים וחידוש הפעילות של הכוחות הסורים במהרה בשדה התעופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר