"מחקר פורץ דרך"

הלוייתנים שוגרו למעמקים עם מצלמות. צפו

המצלמות המיוחדות שהוצמדו לגופם של היונקים החביבים חשפו את שגרת החיים שלהם מול יבשת אנטרקטיקה הבלתי מיושבת, במעמקי המים הקפואים. צפו בתיעוד המרתק (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומסך: מתוך World Wildlife Fund ביוטיוב)

חלק מהתיעוד התת ימי

מדענים מהקרן העולמית לחיי הבר הצליחו לתעד את חייהם הסודיים של החיות העצומות. הם חיברו סדרה של מצלמות ללהקה של לווייתנים גדולי סנפיר ששוקלים קרוב ל-27 טונות, ותיעדו כך את הקשרים החברתיים של היונקים הימיים המסתוריים ואת שגרת חיי היום יום שלהם.

בכדי לחבר את המצלמות, השתמשו המדענים בכוסות יניקה מיוחדות הנצמדות לגופו של הלווייתן, מבלי להכאיב לו או לגרום לו נזק. הן אף מכילות ציוד מעקב שמאפשר לדעת היכן נמצאים בעלי הלווייתנים.

בתיעוד נצפים הלווייתנים כשהם צוללים מתחת לקרחונים במים הקפואים מול חופי יבשת אנטרקטיקה, ומחוץ מלהקת דגים אקראית נראה כי המים סביב הלווייתנים לא ממש שוקקי חיים.

לווייתן אחד נראה כשהוא עולה אל פני המים במטרה לנשום, ותוך כדי כך מתיז סביבו סילון מים אדיר.

לדברי המדענים, המצלמות עזרו להם להשיג מידע אודות היכן, איך ומתי הלווייתנים אוכלים, איך הם מצליחים לשבור את הקרח כדי לעלות לנשום ואיך נראים החיים החברתיים של חברי הלהקה.

יצויין, כי המידע שעלה מהתיעוד הנדיר אמור משמש את המדענים גם כדי לקבוע מה האזורים בהם ניזונים הלווייתנים במטרה להגן עליהם מפני ציד בלתי חוקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר