"עברו להגנה"

חיזבאללה ערך לעיתונאים סיור בגבול עם ישראל • צפו

ארגון הטרור השיעי ערך הבוקר סיור לתקשורת המקומית על גבול הצפון שם הסביר על היערכות צה"ל והתנהלותו בגבול תוך הצהרה כי ישראל שינתה את גישתה באזור (צבא וביטחון)

(צילום: Nasser Atta)

סיור של חיזבאללה לעיתונאים התקיים היום (חמישי) בבוקר על הגבול עם ישראל: בסיור הראו לוחמי החיזבאללה לתקשורת המקומית מספר פרצות בגדר, שטחים מתים וכדומה כשלדברי אנשי הארגון ישראל עברה מדוקטרינת התקפה לדוקטרינת הגנה.

אחד מקציני הארגון קיים תדרוך לכלי התקשורת הלבנוניים בכפר עלמא א-שעב ואמר להם: "אנחנו נמצאים בדרום הכפר עלמא א-שעב מול השטחים הפלסטיניים שהאויבים הציונים כבשו. במפגש הזה נסביר בקצרה את המציאות הגיאוגרפית באדמה הקדושה, התפרסות של האויב הישראלי והצעדים ההגנתיים שהאויב נקט בהם לאחרונה - הגברת העבודות ההנדסיות, הביצורים, המכשולים ופריסה של מערכות מעקב וריגול".

הסיור בגבול והתדרוך (צילום: Nasser Atta)

בהמשך הצביע אותו איש חיזבאללה לעבר שטח ישראל ואמר לעיתונאים: "אנחנו רואים את הערים הפלסטיניות שהאויב טימא מאז 1948". הוא ציין את המועצה המקומית שלומי וכינה אותה בשמה הפלסטיני, והצביע על בסיס צבאי: "מאחוריו ההתנחלות חניתה. כנופיות ההגנה בנו אותה אפילו לפני 1948. הם התחילו לבנות אותה ב-1932".

הוא קינח באמירה כי "האויב הישראלי בנה כמות גדולה של התנחלויות על גבי ההריסות של הפלסטינים ועל האדמה הטהורה". בהמשך עבר לדבר על המציאות הצבאית באזור: "כמו שאתם רואים, יש פה מוצבים צבאיים שמסונפים לפיקוד החטיבה המערבית, חטיבה 300 שכפופה לפיקוד צפון. פיקוד צפון שלאחרונה מונה למפקדו, האלוף יואל סטריק".

לאחר מכן הסביר קצין חיזבאללה הסביר לכתבים כי פיקוד צפון מורכב משתי אוגדות: "באוגדת הגליל יש חטיבה מערבית וחטיבה מזרחית. מה שלפנינו היא החטיבה המערבית". הוא אף פירט את סדר הכוחות לכאורה של הגדודים והפלוגות, ומיקום כביכול של "מערכת הריגול הגדולה ביותר".

כשנשאל לגבי המועד של המלחמה הבאה ענה הקצין: "זה לא בתחום סמכותנו. אנחנו לא אומרים מה תעשה ההתנגדות, אנחנו גורם צבאי שמחויב להוראות ולפקודות ההנהגה". בהמשך הוא ציטט את אחת האמירות של חסן נסראללה: "אנחנו לא חוששים ממלחמה ולא מפחדים להתמודד איתה, אלא משתוקקים לה. אנחנו נתמודד איתה אם היא תיכפה עלינו, ואנחנו ננצח אם ירצה אללה".

איש חיזבאללה שערך את הסיור לעיתונאים סירב להתייחס לאופן שבו הארגון מתמודד עם קווי ההגנה החדשים לכאורה של ישראל, אבל אמר כי "בפעם הראשונה בתולדות הישות הציונית האויב משתמש באמצעי הגנה ועובר מדוקטרינה של התקפה לדוקטרינה של הגנה".

בוידאו המצורף ניתן לראות מפקד של ארגון חיזבאללה מסביר על ההגנה הישראלית, כולל על השימוש בצוקים, תעלות ומיגוני בטון שנוספו לאחרונה. בתמונות שצורפו ניתן לראות חיילי חיזבאללה שהצטלמו בסמיכות קרובה מאוד לגבול עם כלי נשק התקפיים, עמדות וכלי רכב של צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר