"שילם את חובו"

ליצמן מסביר: למה ביקרתי את הרב ברלנד?

ביקורו של שר הבריאות יעקב ליצמן אצל מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד עורר סערה. כעת, במכתב תגובה לעו"ד של המתלוננות, הוא מסביר את סיבת הביקור (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן אצל הרב ברלנד (באדיבות המצלם)

ביקורו של שר הבריאות יעקב ליצמן אצל הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים' הנמצא במלונית הסמוכה לבית החולים 'הדסה עין כרם' במסגרת מעצר בית שהוטל עליו לאחר שהשתחרר מהכלא, עורר סערה רבה וגרם לתרעומת קשה גם בקרב פוליטיקאים ואישי ציבור כמו גם למתקפה ברשתות החברתיות כביכול מעניק שר הבריאות לגיטימציה למעשיו של הרב.

עו"ד שרה מרקוביץ אף פנתה במכתב חריף בו דרשה משר הבריאות להתנצל ולהבהיר את המעשה.

היום שיגר השר ליצמן מכתב הבהרה בו הוא מציין כי ביקורו אצל הרב ברלנד לא בא במטרה להעניק חלילה לגיטימציה למעשים המיוחסים לרב.

"בתפקידי כשר הבריאות אני מרגיש חובה מוסרית וציבורית ותחושת שליחות אישית לסייע ככל שביכולתי לכל פונה או קריאה לעזרה המופנית אליי", כותב ליצמן. "לנגד עיני היתה תמיד ועודנה הזכות לקבלת טיפול רפואי ועזרה הומניטרית ככל שיש ביכולתי לתת, ללא הבדל דת גזע מין ומעמד".

ליצמן מוסיף וכותב כי "עד היום למרות בקשות חוזרות ונשנות סירבתי בתוקף לבקר את הרב ברלנד כל זמן ששהה בבית הסוהר. עתה, לאחר שהוכרע דינו והוא שילם את חובו לחברה, נעניתי לבקרו כמצוות ביקור חולים ולסייעו בריפוי מחלתו. בתי חולים מצווים לעזור לרפואת כל חולה המגיע, גם אם עבר עבירה כזאת או אחרת, מבלי להזדהות עם החולה, וכך נהגתי".

שר הבריאות מבהיר במכתבו כי מצוות ביקור חולים זו אינה באה לתת חלילה לגיטימציה למעשים המיוחסים. "אני מבקש לדחות כל נסיון לייחס לביקור זה משום פגיעה כלשהיא בנפגעים ונפגעות ואני מצטער אם הדבר התפרש בטעות כך".

במכתב ששלחה עו"ד שרה מרקוביץ שמייצגת חלק מהנפגעות לשר ליצמן היא מאשימה כי הרב ברלנד "תקע את הסכין בנפשם", ועל ליצמן היא כותבת: "ואתה בביקור שלך אותו ובדבריך המפקפקים במעשים בהם הודה, כאילו סובבת את הסכין עמוק פנימה לנפשם הפצועה".

בהמשך מכתבה היא כותבת כי "ביקור חולים אכן מצווה חשובה עליה נאמר 'והקרן קיימת לעולם הבא'. אולם המחלל את השם אין לו כפרה. אינני רבנית, אך די לי במה שלמדתי על מנת לומר לך שבמעשיך ובדבריך לאחר מעשה גרמת לחילול השם".

"אני תוהה כיצד יכולת להגיד את המשפט האומלל: 'אין בביקור זה משום מתן לגיטימציה לעבירות המיוחסות לו, אם נעשו' – מה פירוש כבוד השר 'אם נעשו'. אני תוהה כיצד שר בממשלת ישראל מזלזל בהחלטת בית המשפט. אינני מבינה כיצד ומדוע כבודו מפקפק באמינותם של הקורבנות, אנשים תמימים צדיקים וטהורים, למרות הודאתו המפורשת", היא כותבת.

עו"ד מרקוביץ מוסיפה וכותבת: "אני יודעת שכבוד שר הבריאות דואג לבריאותם של אזרחי ישראל, לכמות הסוכר והשומן שהם מכניסים לפה. על כך זכה כבודו להרבה אהדה בציבור. אני מבקשת להזכיר את אמרתם של 'בעלי המוסר' שמה שמוציאים מהפה חשוב לא פחות ואולי יותר ממה שמכניסים לפה... ביקורך ודבריך לאחר מכן פגעו בבריאותם של קורבנותיו וציערו מאוד רבים מאזרחי ישראל שעד עתה הוקירו אותך ואת פועלך".

"הרב ליצמן", היא כותבת לסיום, "כולנו יכולים לטעות. גם נשיא יכול לטעות. על הכתוב אֲשֶׁר נָשִׂיא יֶחֱטָא (ויקרא ד, כז) מפרש רש"י - 'אשרי הדור שהנשיא שלו נותן לב להביא כפרה על שגגתו, קל וחומר שמתחרט על זדונותיו'. אני קוראת לך בזאת להודות בטעותך ולהתנצל בפני קורבנות העבירה ובפני כל עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר