היתר חילולי השבת בתל אביב

הרבנות נגד השרים החרדים: 'גררו רגליים, לא עמדו במילה'

בכירים ברבנות מאשימים את השרים החרדים בהחלטה שמאשרת חילולי שבת בתל אביב, ומזהירים כי אנו עומדים לקראת מהלך דומה גם בנושא הכותל; "הם חיפשו את מי להאשים ומצאו - בג"צ" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ויעקב ליצמן (צילום: אפי שריר, פלאש 90 )

יממה לאחר החלטת שופטי בית המשפט העליון לאשר את פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת, גורמים רבניים בכירים ברבנות הראשית לישראל תוקפים את הפוליטיקאים החרדים בטענה כי הם מפקירים את נושא השבת והכותל - מהנושאים החשובים ביותר ליהדות החרדית.

מאז החלטת בג"צ, עלו טענות כי הנציגים החרדים "גררו רגלים" בכדי שבג"צ יקבל החלטה ו"יהיה את מי להאשים". אך אם עד עתה היה מדובר בעיקר בביקורת פוליטית, כעת הביקורת הקשה מגיעה דווקא מהרבנות הראשית לישראל.

"ישנה תחושה שיש לא מעט פוליטיקאים חרדים שמעדיפים שבג"צ יכריע בסוגיות הכי קריטיות ליהדות" אומרים ברבנות, "וזה רק בכדי שיהיה את מי להאשים, כל בר דעת שקורא את המפה מבין זאת".

לדבריהם: "בסוגיית השבת בוודאי שהיה ניתן לפעול אחרת. לשמוע את התירוצים בש"ס זה מביך. אנשים גררו פה רגליים ולא נותר אלא להסכים עם בג"צ שדבר לא נעשה בממשלה".

ברבנות ממשיכים ותוקפים את השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן: "הם ישבו פה עם ח"כ משה גפני. נפגשו עם הרבנים הראשיים לישראל. הבטיחו שידרשו מראש הממשלה להעביר החלטת ממשלה - שהממשלה תקבל החלטה לבטל את מתווה הכותל הקודם - אבל הדבר לא נעשה. הם הבטיחו ולא עמדו במילה".

"אין ספק" קובעים ברבנות: "הפוליטיקאים לא 'עומדים' על נתניהו, לא מתעקשים לבטל את המתווה ולא מעבירים את חוק הכותל - וזה רק כדי שבג"צ יכריע ויהיה את מי להאשים. בעבר לא היינו רואים את זה אצל השרים החרדים. ממתי נתניהו יכול לשמוע אותם מאיימים ודורשים ולא להסכים?, הם (הנציגים החרדים. י.כ.) הבטיחו לרבנים - אבל גוררים כנראה במכוון. מה שהיה בשבת יהיה בכותל" מסכמים ברבנות.

בלשכות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן סרבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר