ליד כלא 6

"על אמא בישראל לדעת, אם בנך הולך לצבא, המוות עדיף"

הרב צבי פרידמן, מרבני הפלג הירושלמי נשא דברים חריפים במיוחד בישיבת 'שלום אסירייך' שהוקמה ליד כלא 6 והאשים את מדינת בישראל בהתנהלות כמו "המדינות השפלות הקומוניסטיות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אמש בשעות הלילה הגיע הגר״צ פרידמן מרבני הפלג הירושלמי לביקור חיזוק בישיבת ׳שלום אסירייך׳ שהוקמה ליד כלא 6 לחיזוק העריקים שנעצרו.

במהלך דברי החיזוק התבטא הגר״צ פרידמן בחריפות על מעצר עורכי עיתון הפלס וכן מעצר תלמידי הישיבות העריקים ואמר שמדינת ישראל הופכת להיות כמו צפון קוריאה. "אנחנו כולנו מרגישים בתוך הכלא, זה קורה רק במדינות השפלות הקומוניסטיות", תקף.

הגר״צ פרידמן אף הצהיר בהתבטאות חריפה במיוחד כי "כל אמא בישראל צריכה לדעת כי אם הבן שלה הולך לצבא או הבת, המוות יותר טוב".

תלמידיו מספרים ל'כיכר השבת' כי בשובם לבני ברק סיפר להם הרב פרידמן כי כשאמר את המשפטים הללו בדק עם עצמו קודם לכן היטב מה דעת עצמו בעניין, וכשנוכח כי הוא אכן מחזיק כך, התרגש עד מאוד והכריז את המשפט המסעיר.

בתוך כך, כינוס חירום של הפלג הירושלמי יתקיים במוצ״ש הקרוב בבית הכנסת בבני ברק, זאת על רקע גל המעצרים נגד בכירי הפלג הירושלמי ועורכי עיתון הפלס. בכינוס שייערך בבית המדרש מנחת שלמה ברח׳ השומר בבני ברק צפוי להשתתף קהל רב לאור העובדה כי נאמן ביתו של הגר״ש אויערבך הרב יוסף פטרוב יישא דברים בדבר המעצרים.

אמש (ה') נחשף קטע וידאו ב'כיכר השבת' בו נראה הגר״ש אויערבך מתבטא בפני גאב״ד העדה החרדית הגרי״ט ווייס כי המעצרים הם בעקבות הפעילות נגד גיוס תלמידי ישיבות, ובפלג הירושלמי מעריכים כי יתכן ופטרוב יביא גם את דבריו של הגר״ש אויערבך באופן נרחב יותר על מבטו בנוגע לגל המעצרים.

ל'כיכר השבת' נודע כי אחד מראשי הישיבות של הפלג הירושלמי צפוי אף הוא לשאת דברים באותו הכינוס.

כאמור דריכות וציפייה רבה בקרב הפלג הירושלמי נוכח הנאומים, כשלראשונה צפויה התייחסות רשמית מצד הרבנים והעסקנים הבכירים לגל המעצרים של בכירי העיתון והתנועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר