סערת המרכולים בת"א

ביקורת חרדית: "החרדים חששו לעשות את מה שסער עשה בגאווה"

ביקורת פנים חרדית על התנהלות המפלגות החרדיות בנושא פתיחת המרכולים בשבת: "מה שגדעון סער עשה, החרדים חוששים לעשות. פחדו לאבד פופולריות והתחמקו מהנושא" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גדעון סער (צילום: מרים אלסטר / Flash90)

יומיים לאחר החלטת שופטות בית המשפט העליון לאפשר את פתיחת המרכולים בשבת ולהפר את הסטטוס קוו העדין בישראל, ולאחר המתקפה של בכירים רבנים ברבנות הראשית לישראל שהאשימו כי השרים החרדים הפקירו את השבת והכותל, נשמעים בקרב חלק הפוליטיקאים החרדים טענות כי הנציגים החרדים היו צריכים ללמוד מגדעון סער, מי שהיה שר הפנים שלא התבייש לעמוד בפרץ ולאסור את חילולי השבת בת"א.

"יש תחושה שמה שגדעון סער עשה, החרדים מתביישים לעשות או אולי חוששים" אומר בכיר חרדי במערכת הפוליטית: "גדעון הותקף שהוא 'מתחזק' ולכן הוא סוגר את המרכולים אבל לא חשש והכריז שהוא סוגר את החנויות. בנושא השבת הוא יכל להיות יו"ר מפלגה חרדית".

כבר לפני כשלוש שנים, עת כיהן כשר הפנים, סער פסל את חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב ואסר את פתיחת המרכולים. הוא חטף ביקורת אך הגיב: "חוק העזר המוצע פוגע בערכים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

שר הפנים דאז הוסיף: "עקרון יום המנוחה השבועי הינו עקרון יסוד במדינתנו. זוהי מתנת העם היהודי לאנושות כולה".

הכותרת ב"כיכר השבת", אתמול

בעקבות החלטתו, מועצת עיריית תל אביב אישרה חוק עזר עירוני חדש ומתוקן, ומאז המצב הסתבך. סער התפטר מתפקידו לטובת "פסק זמן", רגע לפני שפרש הודיע שחוק העזר החדש לא מקובל עליו, בינתיים סילבן שלום נכנס לתפקיד שר הפנים ולא הסכים לטפל בנושא והבא אחריו - אריה דרעי קיבל החלטה סמוך מאוד להחלטת בג"צ, החלטה שפורסמה רק לאחר שהשופטים הודיעו על ההחלטה לפתוח את המרכולים.

"התחושה היא שהחרדים מפחדים מה יחשבו עליהם החילונים" טענו אתמול ברבנות הראשית לישראל: "פחדו לאבד קולות, פחדו לאבד פופולריות, ולכן התחמקו מהנושא. במה שסער העז - החרדים חששו. כמו שהשופטים אמרו 'גררו רגליים', המתינו שבג"צ יקבל החלטה והפקירו את השבת. התוצאה הייתה ידועה, המחאה צפויה ומתוכננת. כך יעשה - לצערנו - גם עם הכותל הרפורמי", הם מזהירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר