ביקור רשמי

מאטיס בישראל: "לסוריה יש עוד נשק כימי"

מזכיר ההגנה האמריקאי שהגיע הבוקר לביקור רשמי בישראל נפגש עם שר הביטחון, אביגדור ליברמן בקריה בתל אביב ונועד עמו על הסוגיות הביטחוניות העומדות על הפרק (פוליטי מדיני)

(צילום: פלאש 90)

מזכיר ההגנה האמריקני החדש, ג'יימס מאטיס, ערך הבוקר (יום ו') מסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון אביגדור ליברמן בבסיס הקריה בתל אביב. "יש לאסד עוד נשק כימי ואני מייעץ להם לא להשתמש בו שוב", אמר השר האמריקני הבכיר. "צבא אסד הזיז את מטוסיו אחרי התקיפה שלנו".

"אין ספק בקהילה הבינלאומית שסוריה מחזיקה בנשק כימי ומפרה את ההסכם וההצהרות שלה כי אין ברשותה עוד נשק שכזה", אמר מאטיס. אין עוד ספק בכך".

מזכיר ההגנה, שמוקדם יותר הבוקר התקבל במסדר כבוד בבסיס בתל אביב, אמר בפתח דבריו כי איראן ממשיכה לאיים על ישראל. "הסכם הגרעין נחתם על ידי ארה"ב והוא נאכף", אמר מאטיס. "ההסכם עדיין עומד".

מאטיס הוסיף כי הוא "מודע לכך שאנו עומדים הבוקר כמה ימים לפני יום השואה ואנחנו מחויבים שאירוע כזה לא יחזור. שיתוף הפעולה בין המדינות נמשך. הגעתי מסעודיה ומביקורים נוספים באזור. בפגישה עם ליברמן הבטחנו לבסס את הקשר החזק בין ישראל לארה"ב".

ליברמן פנה לשר ההגנה בפתח דבריו, ואמר: "אני מעריך את הבנתך ופתיחותך מול האתגרים שניצבים מולנו. אנחנו והעולם מתמודדים עם רוע מצפון קוריאה ועד ביירות והמקור לרוע הזה הוא איראן שהיא המקור לחוסר יציבות בכל המזרח התיכון. אנו חולקים את אותם ערכים ואותן השקפות, ועם סיוע אמריקני נוכל להתמודד עם כל האתגרים שמולנו. אנו מעריכים את המבצע והקמפיין האמריקני נגד דאעש".

ליברמן הוסיף והתייחס ליחס הממשל החדש להסכם הגרעין: "יש לנו סבלנות לחכות לצעדים מעשיים בנושא. אנו שמחים לראות השקפה חדשה בממשל ופעילות של הממשל נגד גורמי טרור. איראן ממשיכה להיות ממנת הטרור הגדולה באזור".

השניים התייחסו גם לצפון קוריאה. מאטיס אמר כי היא "פועלת בצורה פרובוקטיבית ומפרה התחייבויות שלה מהעבר". ליברמן אמר כי המדיניות האמריקנית בנושא היא "חדשה ומרעננת" וישראל מברכת עליה.

מתי שטרן, השגרירות האמריקאית בתל אביב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר