מתנחלים יידו אבנים על חיילים, קצין נפצע

במהלך עימות בין מתנחלים לפלסטינים הגיעו חיילי צה"ל כדי להרגיע את הרוחות, אך במהלך העימות האלים הושלכו אבנים על ידי המתנחלים לעבר החיילים וקצין צה"ל נפצע בידו (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

עימותים בין מתנחלים לכוחות הביטחון: על פי הודעת דובר צה"ל תקפו המתיישבים אתמול (שבת קודש) לוחמי צה"ל ומג"ב שהגיעו לחווארה, כדי לטפל בעימות אלים שפרץ בין יהודים לערבים.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "כמה קיצונים תקפו את כוחות צה"ל בתגובה ורגמו אותם באבנים. כתוצאה מכך נפצע קצין צה"ל בידו". הכוח שהותקף הוא של חטיבת גולני, שאחראי על הגזרה. קצין האג"ם של החטיבה המרחבית שומרון, בדרגת רב סרן שהוקפץ לאירוע כקצין התורן של הגזרה יחד עם חיילי גולני ספג מטח אבנים מהמתפרעים היהודים, שככל הנראה אינם מהגזרה אלא הגיעו להתארח במקום בשבת.

בהודעת דובר צה"ל נמסר עוד כי "במהלך סוף השבוע התפתחו באזור כפר חווארה עימותים בין מתנחלים לפלסטינים. למקום הגיעו כ-50 מתנחלים. בעקבות העימותים הוקפצו כוחות צה"ל ומג"ב לנקודה במטרה לפזר את ההתקהלות. במסגרת העימותים, קיצוניים זרקו אבנים לעבר פלסטינים, פלסטינית נפצעה ופונתה לקבלת טיפול רפואי".

"בצה"ל רואים בחומרה ניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון ויפעלו בשיתוף עם רשויות החוק כנגד ניסיונות אלה", מסר דובר צה"ל

מאוחר יותר עצרה משטרת מחוז שי, מתיישב בטענה שהיה שותף לאירוע בחווארה במהלכו נכנסו מתיישבים לכפר וגרמו נזק לרכוש. המתיישב כרגע בחקירה.

עורכי דינו איתמר בן גביר ואביחי חג'בי מוסרים כי מדובר במעצר פוליטי. לדברי עו"ד בן גביר: "המשטרה כבר רצתה לשחרר את החשוד אך טלפון שהתקבל בנוכחות החשוד על ידי נציגי המחלק לפשיעה לאומנית של מחוז שי, הבהיר לשוטרי תחנת אריאל שיש להותירו במעצר ולייחס לו חשדות שווא, יש לנו טענות קשות נגד המשטרה שמפלה בין דין לדין ודם לדם, ולא מנהלת חקירות על מאות אירועים של נזק לרכוש כלפי יהודים בחווארה וכאשר מדובר במקרה הפוך, לא רק חוקרים אלא גם עוצרים אלא שבמקרה הזה מדובר באדם הלא נכון".

עו"ד אביחי חג'בי הוסיף כי "קשה שלא להתרשם שמדובר במעצר עם יד קלה על ההדק". המתיישב יובא היום לבית משפט בפתח תקווה ובמשטרה טוענים כי החקירה נמשכת ויהיו מעצרים נוספים.

אתמול בלילה (מוצ"ש), התגלע עימות נוסף בין מתיישבים לכוחות הביטחון. אנשי שב"כ ומשטרה הגיעו למאחז קומי אורי הסמוך ליצהר שבשומרון, המונה עשרות משפחות, במטרה לפנותן, אך המתיישבים במקום התעמתו איתם. אחד מהמתנגדים נעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר