פרשה מביכה

הרב החרדי מקווינס שהורשע בגניבה מילדים נכים, הודה

הרב שמואל הילר נחשד בגניבת מיליוני דולרים מהמרכז לילדים נכים בו עבד. הוא נעצר לפני כשלוש שנים ועכשיו הודה במעשים. הוא צפוי למאסר של בין שנה לשלוש שנים (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב הילר בעת מעצרו (צילום: מתוך שידורי רשת ABC)

חילול השם: לאחר שלוש שנים מאז התפוצצות הפרשה, הרב שמואל הילר, רב אורתודוקסי מקווינס שבניו יורק הודה במעילה של 5 מיליון דולרים מגן ציבורי לילדים בעלי צרכים מיוחדים. הרב הילר, לשעבר עוזר מנהל במרכז להתפתחות הילד, יעמוד לדין במסגרת הסדר טיעון.

על פי תנאי ההסדר שפורסם ב"ניו יורק פוסט", הרב הילר ישלם קנס על סך מיליון דולר ויפקיד נכסים בשווי מיליון דולר נוספים עד לתאריך המשפט. שלושה רבנים נוספים הורשעו בפרשה.

הפרקליט המחוזי בקווינס ריצ'רד בראון אמר ל"ניו יורק פוסט" כי הרב הילר צפוי להישלח למאסר של שנה עד שלוש שנים, ואם לא יעמוד בתנאי התשלום, יעמוד בפני עונש מאסר של שנתיים עד שש שנים וייקנס ב-3 מיליון דולרים נוספים.

על פי התביעה, הרב הילר מעל בכספים בשנים 2012-2005 כדי לממן מחנות קיץ בתשלום שאותם ניהל. עוד דווח כי הרב השתמש ב-30 אלף דולר נוספים לשיפוץ בביתו הפרטי. מבקר מדינת ניו יורק תומס דינאפולי, שחשף את מעילת הענק, אמר: "גניבה של כספי ציבור זה חמור מאוד, אך לנצל תקציבים שיועדו לילדים קטנים בשביל שיפוץ ומימון מחנות קיץ למטרת רווח – זה ראוי לכל גינוי".

משרדו של דינאפולי הודיע למרכז שבו עבד הילר כי הוא צפוי לעבור ביקורת בספרי החשבונות שלו לפני חמש שנים,

אך כשהגיעו למקום – נאמר להם שהמנהל, איירה קורמן, התפטר ולקח עמו את כל הספרים והמסמכים.

בתום חקירה של משרד המבקר ואנשי המחלקה הכלכלית בפרקליטות מחוז קווינס, קורמן הואשם במעילה יחד עם המבקר הפנימי של המוסד שמונה מטעמו, שהשתמש ביותר ממיליון דולר לרכישת סחורה לסופרמרקט כשר בבורו פארק ולרכישת יהלומים. תושב ברוקלין שטען כי היה המשקיע העיקר למוסד, עדיין נמצא תחת חקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר