אחרי העימות בכנסת

נתניהו מתנצל בפני ההורים השכולים "כבן למשפחת השכול"

בשבוע שעבר סערו הרוחות לאחר שח"כים מהליכוד העזו להתעמת מול המצלמות עם הורים לחיילים שנפלו ב'צוק איתן', היום נתניהו מתנצל על כך: נאמר בלהט הויכוח (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו מתנצל (צילום: מתוך IsraeliPM ביוטיוב. תמונה: Alex Kolomoisky/Flash90)

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), התנצל ראש הממשלה בנימין נתניהו על הויכוח הסוער שהתפתח בנוכחותו בשבוע שעבר בין הורים ששכלו את בניהם במבצע "צוק איתן" לבין חברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר ממפלגתו, הליכוד.

נתניהו פתח ואמר: "אני מבקש לומר כמה מלים למשפחות השכולות. עם ישראל כולו מאוחד סביבכן. אתם שאיבדתם את היקר מכל למען ביטחון ישראל. אנו יודעים שתקומת ישראל כרוכה במחיר כבד מנשוא".

"כראש משפחה וכבן למשפחת השכול", המשיך ראש הממשלה, "שמעתי את הדברים שנאמרו בשבוע שעבר בכנסת בלהט הויכוח. אני מיצר על כך שהדברים נאמרו, היה צורך להתנצל על כך מיידית וטוב שהדבר נעשה".

העימות בין לאה גולדין למיקי זוהר (צילום: ערוץ הכנסת)

את דבריו השבועיים מול המצלמות ניצל נתניהו גם כדי להתייחס לשביתת מחבלי הפת"ח הכלואים בישראל: "בסוף השבוע הבהרתי שהרשות הפלסטינית צריכה להפסיק לממן מחבלים שיושבים בכלא ולהפסיק לממן משפחות של מחבלים שנהרגו במהלך ביצוע פשעיהם. זהו מבחן פשוט וחד לרצונם של הפלסטינים בשלום. אי אפשר להיות בעד שלום עם ישראל ובמקביל להדיר ולממן רוצחי ישראלים ורוצחי חפים מפשע אחרים. באשר לשביתת האסירים שכוללים רבים מבין אותם רוצחים, אנחנו מובילים מדיניות נחשה ואחראית, על פי הנורמות הבינלאומיות ולא על פי תכתיבי מחבלים".

בהקשר ליום השואה המצויין מחר, הוסיף נתניהו וציין כי "בשנים האחרונות הממשלות בראשותי הגדילו באופן משמעותי את התקציבים לניצולים שחיים בקרבנו. אנחנו חייבים להבטיח שהכסף הזה יגיע לניצולים ובעניין הזה אני יודע שיש לנו עוד מה לשפר ומה לתקן. לכן החלטתי לעמוד באופן אישי בראש צוות שרים שיכלול את שרי האוצר, הבריאות, הרווחה, השיכון והמשפטים. אנחנו נעבוד יחד ובהקדם כדי להבטיח איכות חיים וקיום בכבוד לניצולי השואה בשארית חייהם. אין לנו מחויבות גדולה מזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר