מחקר: רכיבה על אופניים מגינה נגד מחלות

המחקר שנערך בקרב 250 אלף בריטים חשף כי אלו שרכבו כל יום על אופניהם כ-48 ק"מ בשבוע היו מוגנים באחוזים גדולים מאד מפני מחלות דוגמת סרטן ומחלות לב שונות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מחקר רחב היקף שכלל עשרות אלפי נבדקים בבריטניה, מצא שאלה שרכבו על אופניים לעבודה, הפחיתו משמעותית את הסיכון למות, ואת הסיכון ללקות בסרטן ובמחלות לב. כך על פי המחקר שפורסם ב-British Medical Journal.

צוות החוקרים הבריטי בדק במשך 5 שנים אוכלוסייה של 250 אלף איש. מתוכם 2,430 מתו, 3,748 איש אובחנו בסרטן ול-1,110 אובחנה מחלת לב.

מהמחקר נמצא כי אלה שרכבו על אופניהם באופן יומיומי במהלך שנות המחקר, הפחיתו את הסיכון למות מכל סיבה שהיא ב-41%, הפחיתו את הסיכון ללקות בסרטן ב-45% ואת הסיכון ללקות במחלות לב ב-46%, בהשוואה לאלה שלא רכבו כלל.

מרחק הרכיבה הממוצע בשבוע היה כ-48 ק"מ, אולם ככל שהרוכבים עברו מרחק רב יותר – כך גדלה ההשפעה המגינה. גם הליכה נמצאה כמפחיתה את הסיכון ללקות במחלות לב, אולם רק עבור אלה שהלכו מעל ל-9.6 ק"מ בשבוע.

"ישנה עדות מוצקה לכך שאנשים שמגיעים לעבודה בדרך אקטיבית – במיוחד ברכיבה, נמצאים בסיכון תחלואה ותמותה נמוך", אמר ראש צוות החוקרים ד"ר ג'ייסון גיל, "אולם כדי להתמיד ברכיבה צריך להוסיף למשוואה גם הרבה כוח רצון. בנוסף נדרשים שבילי אופניים ומקלחות במקומות העבודה כדי שהרוכבים יוכלו להתמיד במשימה החשובה".

ההשפעה המגינה של הרכיבה על האופניים נמשכה גם כאשר החוקרים הסירו משתנים שעלולים היו להשפיע על התוצאות הסטטיסטיות, כמו עישון, מצב תזונתי ומשקל. פירושו של דבר היא שלרכיבה על אופניים יש אפקט מגן נוסף, מעבר לשמירה על משקל תקין בשל הפעילות האירובית.

רכיבה על אופניים מגינה יותר מהליכה, ככל הנראה בשל העובדה שמדובר בפעילות גופנית אינטנסיבית יותר וממושכת יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר