איום חרדי חד-משמעי

גפני: "אם בעיית השבת לא תיפתר, השותפות - תסתיים"

במהלך ישיבת ראשי הקואליציה, דרש ח"כ משה גפני, לחוקק חוק עוקף בג"ץ והסביר כי "בג"ץ הוא זה שעקף אותנו" • "אם הבעיה הזו לא תיפתר - השותפות הזו מתפרקת", הבהיר גפני לאחר-מכן (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, היה זה ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים, שהביע את העמדה הברורה בכל הקשור להחלטת שופטות בית המשפט העליון לאפשר את חילולי השבת ופתיחת המרכולים בעיר תל אביב.

ח"כ משה גפני דרש במהלך הישיבה כי הקואליציה תחוקק חוק עוקף בג"ץ בכדי שלא לאפשר את פתיחת המרכולים. גפני הסביר כי "אנחנו לא עוקפים את בג"ץ. בג"ץ עקף אותנו".

לדבריו: "ההוראה שאנחנו קיבלנו, וזה על דעת כולם - זה שמירת הסטטוס קוו. לעשות חוק". המשתתפים הסכימו שקודם יש להמתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, האם לבקש דיון נוסף בהרכב רחב יותר של שופטים, ורק לאחר מכן להתקדם עם החוק.

יו"ר 'כולנו' השר משה כחלון, שהשתתף בישיבה, לא התקומם נגד החקיקה, למרות שבתחילה חשבו שכחלון יעצור כל חקיקה שעוקפת בג"ץ. עם זאת, עדיין לא ברור האם הוא יטיל וטו כשינסו לקדם את החוק בפועל.

גפני עצמו העריך לאחר הישיבה כי החקיקה תעבור במליאה. יו"ר 'דגל התורה' טען כי אין צורך לאיים במשבר על חוקים אחרים ואמר כי לכולם ברור - "אם הבעיה הזו לא תיפתר - השותפות הזו מתפרקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר