הפלג שבתוך הפלג

"לבזות אותו": מתיחות גוברת בקהילת גרודנא באשדוד

ה'נחומיסטים' מול ה'שמידעיסטים' - פרק נוסף: מהומה בתוך בית הכנסת בגלל הכרזה על 'שלום זכר' לנכדו של ראש ישיבת "מאירת שמועה" המתחרה בישיבת גרודנא-אשדוד. האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב רוזנבלט בישיבתו. ארכיון (צילום: המייל האדום)

המאבק בין שני הצדדים הניצים בקהילת הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל באשדוד, ה'נחומיסטים' וה'שמידעיסטים', מגיע לנקודת רתיחה חדשה - והפעם בתוך אחד מבתי הכנסת המרכזיים בליל שבת האחרון.

ל"כיכר השבת" נודע, כי לאחר תפילת ערבית הכריז הגבאי על 'שלום זכר' לנכדו של הרב נחום רוזנבלט שיתקיים בתום סעודת השבת. הרב רוזנבלט, תלמידו של הרב קרלנשטיין, הוא שכזכור פתח את ישיבת 'מאירת שמועה' המתחרה בישיבת גרודנא הוותיקה בראשות הרב משה שמידע חתן הגרד"צ.

אחת ההקלטות הנפיצות

לאחר ההכרזה, נעמד אחד ממקורבי הרב שמידע שלא אהב את הכבוד שבאיזכור השמחה בבית הרב רוזנבלט, והחל לצעוק. במקום התפתחה מהומה כשחלק צועקים וחלק שרים 'ובאו כולם בברית יחד', תוך שילדים נלהבים ונוטלים חלק במהומה ליד בימת בית הכנסת.

"כמו שהצלחנו עם הגיוס". האזינו

לטענת אחד מהנוכחים, האברך שצעק אךףהשתתף בתגרה בה בסופו של דבר הוכה אחד מהילדים, והמתפללים פרצו בצעקות כלפיו שהניסו אותו לביתו.

"לגרום להם כוויות"

עוד קודם, בשבוע שעבר, דרשו כמה מבכירי הקהילה כי אברך שהינו מראשי קהילת הרב שמידע ימונה למוסר 'חבורה' בבית הכנסת שלהם, אלא שכמה מגבאי בית הכנסת הוותיקים טענו כי מעולם לא היה תפקיד רשמי שכזה בבית הכנסת.

שירת "נחום - עמלק" ביום הפורים

בהקלטות שנחשפות כעת ב"כיכר השבת" נשמע אחד מבכירי הקהילה מורה כי יש "לעשות שחיטה לאנשים שאינם ממושמעים טוטלית לאנשי הרב שמידע". אברך אחר נשמע אומר (ככל הנראה בהתייחס לרב צבי שינקר רב הקהילה הרשמי): "להרים אותו בצעקות 'שוטה' 'מחוצף' 'עוף מהקהילה'. לבזות אותו, להוציא לו את המיץ - שפשוט יברח מהאזור".

המודעה הלוחמנית

במודעה שהגיעה לידי "כיכר השבת" כותב אביו של דמות מוכרת ופרובוקטיבית באשדוד - המשתייך דווקא לקהילה הנגדית של הרב רוזנבלט - כי "בעת האחרונה קמו להם אנשים שבנו להם במה נגד גדול הדור האמיתי, נגד ההשקפה הטהורה ונגד הצוואה הקדושה, ששורש כוחה של זו מקליפת עמלק כידוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר