נתניהו ביד ושם: "גם היום העולם עדיין אדיש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב בנאומו ביד ושם לטענה שמעצמות העולם ידעו על השמדת היהודים כבר בשנת 1942, ואמר: "גם היום העולם אדיש לאנטישמיות" (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"בשבוע שעבר פורסם מחקר מעמיק שמתבסס על ארכיון פשעי הנאצים באו"ם על פי המחקר בעלות הברית ידעו על ההשמדה ההמונית שלהיהודים כבר בשנת 1942 זוהי עובדה מצמררת" - כך פתח הערב ראש (ראשון) הממשלה בנימין נתניהו את נאומו בטקס האזכרה הממלכתי לשואה ולגבורה שנערך ביד ושם בירושלים.

ראש הממשלה הערב (ראשון) ביד ושם "העולם ידע על ההשמדה" (צילום: מזמור הפקות)

בהמשך נאומו אמר ראש הממשלה: "בעקבות המחקר החדש מתבררת משמעות נוראית - לו המעצמות פעלו אז נגד מחנות ההשמדה, היה בכוחן להציל 4 מיליון יהודים ומיליוני בני אדם נוספים. המעצמות ידעו ולא פעלו, מה שחולל את האסון הייחודי והבלתי נתפס של עמנו הוא שילוב של שלושה גורמים: השנאה התהומית ליהודים, האדישות של העולם מול הזוועות והחולשה של עמנו והחולשה הנוראה בגלות".

ראש ממשלה הוסיף ואמר: "האם השנאה נעלמה? לא, היא לא נעלמה. שנאת היהודים מופנית כעת גם למדינת היהודים, האנטישמיות החדשה-ישנה רווחת אצל חוגים במערב, והיא גם רווחת במוסדות האו"ם. הצביעות זועקת לשמיים. ואשר לאדישות העולם, האם בתחום זה השתנה משהו? גם כאן חייבים להודות שהתשובה בעיקרה שלילית. אומנם מאז מלחמת העולם השנייה לא אירעה טרגדיה שדומה בהיקפה לשואה, אבל ישנם מקרים רבים בהם העולם עומד מנגד ואינו מונע השמדת עם ואינו מונע גם רצח הומני - בביאפרה, בקמבודיה, ברואנדה, בסודאן וכן גם בסוריה. בתוך האפלה יש כמה נקודות אור. אחת מהן התרחשה רק עכשיו והיא תגובתו הנחרצת של הנשיא טראמפ על טבח הילדים הסורים בנשק כימי".

"גם אנו לא אדישים לסבל בסוריה. בעולמנו, קיומו של החלש רופף. מול מדינות ותנועות רצחניות סיכויו לשרוד אינם גבוהים. החזק הוא זה ששורד, החלשים נמחקים. עמנו חווה זאת על בשרו בשואה והלקח עומד לנגד עינינו בכל עת. הלקח הוא שעלינו להיות מסוגלים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום, מול כל אויב. אלה המכוונים כליה נגדנו מעמידים עצמם בסכנת כליה". דברי ראש הממשלה בטקס המרכזי שנערך הערב ביד ושם, בהמשך נשא דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, ונציגת הניצולים אסתר מירון.

טקסים נוספים לזכר יום השואה והגבורה ייערכו בקיבוץ יד מרדכי ולוחמי הגטאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר