הדמעות של חבר המועצת • צפו

הגר"ד יוסף: 'אף אחד לא יודע למה הקב"ה עשה לנו את זה'

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף הקדיש פרק נרחב משיעורו השבועי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה תוך שהוא מספר בדמעות על מסעות הצלב והרצח הנורא של העם היהודי • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: בן ציון שריף )

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף הקדיש אמש (ראשון) פרק נרחב משיעורו השבועי בבית המדרש 'יחווה דעת' ליום בו מציינים את יום השואה ורצח שישה מיליון יהודים. בדמעות, סיפר הרב על הגבורה של היהודים בזמן מסעות הצלב של הנוצרים הקתולים.

"בשואה הנוראה נהרגו שישה מיליון יהודים, אסון נורא שקרא לעם ישראל שאף אחד מאיתנו לא מתיימר לבוא ולהגיד שהוא יודע למה הקב"ה עשה לנו את זה", פתח הרב את דבריו.

חבר המועצת מתח ביקרות על המדינה שקבעה את היום כ"יום הזיכרון לשואה והגבורה", שלדבריו - כביכול אלו שנרצחו הם 'שואה' ורק אלו שנלחמו במרד גטו ורשה - הם ה'גבורה': "להגיד על אותם אחרים שהם לא גיבורים זה פשוט פגיעה בכבודם של אותם הנרצחים. כל האנשים הללו הם גיבורים".

הרב סיפר על הרצח של העם היהודי לפני למעלה מ-900 שנה, בשנת 'תתנ"ו': "הייתה גם כן שואה, נהרגו רבבות רבבות של יהודים, שואה מתמשכת שנמשכה במסעי הצלב של הנוצרים. הם שחטו את היהודים, כל מי שלא הסכים להמיר את דתו הם שרפו ושחטו. מי שיקרא תיאורים של מה שהיה בימים ההם, הנוצרים הקתולים - דאע"ש צדיקים על ידם, האכזריות שלהם הייתה נוראה".

"השיא היה בשנת 'תתנ"ו'", אמר הרב כשדמעות בעיניו, "קהילות שלמות נחרבו, היו קהילות שלא שרד איש אחד מהם. במיוחד זה היה בצרפת. ואז גדולי ישראל תיקנו תפילה מיוחדת לעילוי נשמת, וזו התפילה שהאשכנזים כולם נוהגים לומר אותם בשבת לפני תפילת מוסף", בשלב זה הקריא הרב קטע מתפילת 'אב הרחמים'.

"למה יהודי שבא גוי ורצח אותו הוא גיבור?", שאל הרב והשיב, "התשובה היא: מה זה גבורה? אדם שנלחם על החיים שלו, אז הוא נלחם בגבורה, האם באמת צריך גבורה? זה רצון טבעי של האדם שהוא רוצה לחיות. אבל אם בא יהודי, והוא מבין שהקב"ה רוצה שהוא ימות. ואז הוא אומר 'ריבונו של עולם, זה רצונך? הנשמה שלי שלך. שמע ישראל. אם זה רצונך, אני מקבל. אתה רוצה לקחת את החיים שהם שלי שהם שלך, אני מקבל'.

"כשאנחנו נתבונן מה קרה בקהילות האלו שמסרו את נפשם, הרי הנוצרים האכזריים - מי שהסכים להתנצר הם לא הרגו אותו. אבל קהילות רבות הסכימו למות ולא להתנצר".

"זו גבורה! זו גבורה אמיתית", אמר הרב כשקולו חנוק. הרב המשיך בדמעות לספר על המסירות נפש של היהודים בתקופת מסעות הצלב, כשרב הקהילה שחט את בנו יחידו וכך כל הקהילה רק בכדי שלא להתנצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר