זהירות: עופרת מסוכנת נמצאה בשפתונים שלכן

רגע לפני שאת מורחת ליפסטיק, כדאי שתבדקי את מידת הנזק שהוא עלול לגרום לך. לאחרונה התגלתה עליה של ממש בכמות העופרת בשפתונים הנמכרים גם בישראל. העופרת, עלולה לגרום ח"ו לבעיות לעובר. כך תזהרו

mame | כיכר השבת |

לפני שאת מורחת ליפסטיק, כדאי שתבדקי איזה נזק זה עושה לך. מנהל התרופות האמריקאי ה- FDA, מצא עלייה בכמות העופרת בשפתונים, חלקם נמכרים גם בישראל.

FDA החל בבדיקת השפתונים לאחר לחץ מצד קבוצת צרכנים שמצאה בבדיקות עצמאיות עופרת ב-33 סוגי שפתונים.

עופרת היא חומר שנמצא בצבעים סינטטים. העופרת מסוכנת לבריאות וחשיפה של נשים בהריון לעופרת עלולה לגרום לקשיים בהתפתחות העובר ואפילו ח"ו להפלות.

בשנת 2007 נבדקו 20 סוגי שפתונים על ידי ה-FDA ונמצאה עופרת בכולם, אבל רמת העופרת לא עלתה על 3.03 חלקים למליון, כלומר פחות מהכמות שנקבעה כמסוכנת (5 חלקים למליון). בבדיקה שנערכה לאחרונה נמצאו גם כן כמויות בלתי מסוכנות. בממוצע 1.11 חלקים למליון.

אך היו שפתונים בהם נמדדו כמויות מסוכנות למשל בשפתון "עלה כותרת ורדו" מתוצרת ,מייבלין, מסדרת "כולור סנסישן" כמות העופרת הגיעה ל- 7.19, בשפתון "קולור ריצ' אין וולקניק" של "לוריאל" נמצאה עופרת ברמה של 7 חלקי עופרת למליון.

בבדיקה הנוכחית התבקש ה-FDA לקבוע מהי הכמות המסוכנת של עופרת בשפתונים. ה-FDA מסר כי בצבעי שיער כמות העופרת המותרת היא עד 20 חלקים למליון. בשאר המוצרים לא ידועה כמות העופרת הנספגת בגוף וגורמת הרעלה. יחד עם זאת ב-FDA מרגיעים את הציבור ואומרים "אנו לא מאמינים שהעופרת שנמצאה בשפתונים מהווה סכנה לציבור, אולם אנחנו בודקים האם יש צורך לקבוע מהי כמות העופרת המקסימלית המותרת כדי לא לפגוע בבריאותן של המשתמשות"

חברות תכשירי הקוסמטיקה מסרו כי מבדיקת ה-FDA עולה כי אין סכנה למשתמשות, והצרכנים יכולים להשתמש במוצרים ללא חשש.

למרות הודעת ה-FDA המרכז למניעת ובקרת מחלות (CDC) הודיע באתר האינטרנט שלו כי "מאחר שלא זוהה סף להשפעות בריאותיות שליליות אצל ילדים צעירים, יש להגביל את מקורות העופרת לילדים.

בקיצור לפני שאת לוקחת את הליפסטיק ועושה שפם לילד כלחלק מהתחפושת הפורימית לשוטר כדאי לחשוב פעמים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית